استاندار اصفهان گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است، مسئله توریسم و گردشگری در آینده ای نه چندان دور، بیشترین درآمد را برای استان اصفهان خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده خدمتگزاری به مردم را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: دولتی بودن و در استخدام دولت بودن و یا دولتی نبودن و نهاد عمومی بودن، مهم نیست بلکه آنچه حائز اهمیت است، این است که با تلاش شبانه روزی، برای توسعه شهر، ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه و بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش کنیم.

وی ضمن اشاره به پتانسیل بالای شوراها در سطح مشارکت عمومی برای همه مسائل جامعه از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معیشتی مردم، افزود:  شوراها در وهله اول باید مشکلات مردم را با اندیشه بررسی کنند و شورا  یک تمرین کار همگانی و مشارکت بین مردم و نمایندگان مردم با دولت است.

استاندار اصفهان، شورا از یک طرف، تمرینی برای دولتمردان است تا صحبت های مردم را بهتر گوش دهند و یک سویه به مسائل نگاه نکنند و دیدگاه های مردم را بیشتر ببینند. از طرف دیگر، شورا تمرینی است برای مردم که زمانی که فضا برای حضور آنان فراهم شد، حد و حدود تصمیم گیری ها را بدانند.

وی شورا را فرصتی مغتنم هم برای دولت و هم ملت خطاب کرد و گفت: باید سطح علاقه مندی و هوشیاری مردم در مشارکت ها توسط علمای اجتماعی سنجیده و ارزیابی شود.

 مهرعلیزاده در توصیه به اعضای شورای شهر افزود: به گونه ای عمل کنید که تصمیمات و کنش ها و واکنش ها، همسو با مسائل مختلف جامعه و شخصیت های اثرگذار جامعه باشد و مردم بدون هیچ گونه وقفه ای از نتایج آن بهره مند شوند.

استاندار اصفهان به کارهای عقب مانده در مورد مسائل شهری و عمرانی و ... اشاره کرد و اظهار داشت: این گونه نیست که مردم به شهرداری اعتماد نداشته باشند، ولی واقعیت این است که قبل از مراجعه به سیستم اداری شهرداری ترجیح می دهند که به شورای منتخب خود مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها وظایف سنگینی دارند، بیان نمود: شورا باید بر اساس وظایف خود بتواند هدف گذاری های مورد نیاز برای شهر را انجام دهد، راه را برای شهرداری باز کند و آن را هدایت و حمایت کند.

مهرعلیزاده، ابتکار عمل در شورا را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اعضای شورا باید در قالب کمیسیون ها و با مشورت با مشاوران خود، بیاندیشند و با شناخت دقیق از شهر و پتانسیل های آن، دست به ابتکار عمل بزنند و با تغییر روش ها و مستقل از مشکلات و بدهی های قبلی، هزینه ها را کاهش دهند و با مشارکت بخش خصوصی، منابع جدید برای درآمد پایدار ایجاد کنند.

استاندار اصفهان به مسئله توریسم اشاره کرد و اظهار داشت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است، مسئله توریسم و گردشگری در آینده ای نه چندان دور، بیشترین درآمد را برای استان اصفهان خواهد داشت و شوراها نیز می توانند با توجه به ظرفیت اصفهان، کارهای خوب و عمده ای در این زمینه در جهت ایجاد درآمد پایدار انجام دهند.

وی با اشاره به فرصت های مشارکت های اجتماعی در سطح جامعه تصریح کرد: در بستر یک برنامه ریزی بسیار دقیق، با توجه به وضعیت موجود و فرهنگ و نیاز جامعه و خواستن ها و نخواستن های جامعه و هدفگذاری مذکور باید به صورت علمی به متن جامعه نگاه شود تا سطح آسیب های اجتماعی هم کاهش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.