به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: بر این باوریم که تبدیل دانش به ثروت از مسیر پارک ها و شرکت های دانش بنیان محقق می شود.
وی که برای حضور در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری به اصفهان سفر کرده است، ادامه داد: ایجاد پارک های علمی و فناوری موضوعی جدید در دنیا است و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های علمی بالایی بویژه در بخش پارک های علمی و فناوری برخوردار می باشد و باتوجه به جوان بودن جمعیت کشور، در این بخش به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.
وزیر علوم با بیان اینکه ایران در زمینه ایجاد پارک های علمی و فناوری در بین کشورهای پیشرو قرار دارد، اظهارداشت: قدمت این پارک ها در کشورمان کمتر از دو دهه است و جمهوری اسلامی ایران در این مدت کم نشان داد که زمینه های وسیعی برای ایجاد پارک های علمی و فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان با ایده های نو دارد.
وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته ایران به لحاظ تعداد پارک ها و شرکت های دانش بنیان و اشتغالی که در این بخش داشته از جایگاه خوبی برخوردار است افزود: در حال حاضر 43 پارک علمی و فناوری در کشور وجود دارد و در مجموع حدود 42 هزار شغل پایدار در داخل و خارج از دانشگاه ها توسط این پارک ها ایجاد شده است.
غلامی بدون اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده برای ایجاد 42 هزار شغل توسط پارک های علمی و فناوری کشور بیان کرد: این شغل ها با سرمایه گذاری های خیلی کمتر و حدود یک ششم از سرمایه گذاری در بخش صنعت، ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه این ظرفیت، امکان حضور شرکت های جوان را در سطح بین المللی نیز فراهم کرده است گفت: بسیاری از شرکت های علمی و فناوری امکان صادرات به کشورهای مختلف را دارند.
وزیر علوم اضافه کرد: کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری در اصفهان زمینه خوبی را برای تبیین و معرفی توانایی های کشورمان در این بخش فراهم کرده است.
وی با اشاره به حضور وزیر علوم کشور افغانستان در این کنفرانس جهانی افزود: با توجه به همکاری های علمی خوبی که در سال های اخیر بین ایران و افغانستان انجام شده، امید است بتوانیم همکاری های علمی خود را با این کشور در بخش پارک های علم و فناوری توسعه و ادامه دهیم.
غلامی تاکید کرد: با توجه به جایگاه علمی ایران، موظف هستیم که تا حد ممکن در کشورهای همسایه تاثیرگذاری علمی داشته باشیم.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
عنوان این کنفرانس' به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری ' است و از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس بین المللی اعلام شد.
6020/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.