به گزارش ایرنا، منصور غلامی در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در اصفهان افزود: دانشگاهها باید از ظرفیت پارک های علم و فناوری برای تربیت نسل جدید دانشجویان استفاده کنند.
وی اضافه کرد: همکاری دانشگاهها با پارک های علم و فناوری و حضور مراکز رشد در کنار دانشگاههای بزرگ فرایندی را شکل می دهد که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ' برنامه مشترک بین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، آینده خوبی را در افق خیلی نزدیک برای علم و فناوری در بستر اقتصاد کشور رقم خواهد زد، اظهارداشت: در این برنامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه های ایجاد بازار برای فعالیت پایدار این شرکت ها و موسسات را فراهم می کند و دانشگاه نیز تربیت نیروهای مورد نیاز این شرکت ها برعهده خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شرکت های دانش بنیان از نظر ثبت علائم تجاری، رشد خوبی داشته اند، اعلام کرد: در سال گذشته بیش از 370 شرکت دانش بنیان ثبت علائم تجاری داشته اند.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به پنج هزار شرکت دانش بنیان را در مراکز رشد پشتیبانی می کنیم که از سرعت رشد خوبی برخوردارند و این از دستاوردهای کشور است.
غلامی افزود: 42 هزار شغل در این شرکت ها و پارک ها ایجاد شده که جزء شغل های پایدار هستند و از دستاوردهای علم و فناوری کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه توجه به فناوری ها و هدایت برنامه های علمی در ایران برای استفاده از فناوری های نوین در اقتصاد ملی سابقه دو دهه ای دارد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های خوبی در حوزه علم و فناوری و اقتصاد با رویکرد دانش و فناوری به دست آورده است.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: در ایران 43 پارک علم و فناوری وجود دارد که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین آنها محسوب می شود.
وی افزود: سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری نشست معتبری است که با حضور نمایندگی ها و هیات های ارزشمند از کشورهای مختلف در حال برگزاری است تا بتوانیم تجارب خود را منتقل کنیم و تجربیات جدیدی را به دست آوریم.
وزیر علوم ادامه داد: گسترش ارتباطات علمی و همکاری های جهانی در این زمینه، آینده روشنی را برای ایجاد اشتغال نسل آینده کشور فراهم خواهد کرد.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس علمی و فناوری، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
در این کنفرانس که با عنوان ' به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری ' برگزار می شود، از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف برگزاری این کنفرانس می باشد.
7150/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.