به گزارش ایرنا، در این مراسم ' مسعود کثیری ' بعنوان رئیس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان معرفی و از خدمات سه ساله ' مختار باقری ' رئیس سابق این مرکز قدردانی شد.
رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان در مراسم یاد شده گفت: این مرکز متعلق به همه مردم است و بنابراین جامعه باید نسبت به فعالیت ها و اقدام های آن آشنا شود تا سازمان ها و مردم، اسناد قدیمی و کتب خطی خود را به این سازمان تحویل دهند.
' مسعود کثیری ' با بیان اینکه تاریخ به ما راه آینده درخشان را نشان می دهد، افزود: اسناد تاریخی و کتاب ها مهمترین مرجع برای کشف حقایق رویدادهای تاریخی است و مرکز اسناد و کتابخانه ملی به عنوان حافظه تاریخی و هویتی جامعه باید این اسناد و کتاب ها را جمع آوری، سازماندهی و منتشر کند.
وی ادامه داد: باید رویکرد اقتصاد دانان و سیاستمداران به این مرکز را از نگاه موزه ای به تصمیم ساز تغییر دهیم.
رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان، ایجاد واحد تحقیق و توسعه در این مرکز را از برنامه های خود اعلام کرد و اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد اسناد را از گنجینه های شخصی خارج؛ و برای استفاده در اختیار محققان و آحاد علاقه مندان قرار دهیم.
همچنین رییس سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان با ارائه گزارشی از اقدام های انجام شده توسط این مرکز طی سه سال گذشته، گفت: کمبود فضای فیزیکی و ناشناخته بودن جایگاه و نقش اسناد و کتابخانه ملی یکی از مهمترین مشکلات ما در این مدت بود و طی این مدت تلاش های خوبی برای معرفی این مرکز به دستگاههای مختلف و ارتقای جایگاه آن انجام شد.
' مختار باقری ' در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از افراد مایل هستند اسناد خود را به شرطی که از اصفهان خارج نشود به مرکز اسناد و کتابخانه ملی این استان تحویل دهند، تصریح کرد: اما در اصفهان فضای مناسب برای نگهداری این اسناد وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از سازمان ها و ادارات اطلاع ندارند که اسناد آنها باید در آرشیو اسناد ملی نگهداری شود و به دلیل نداشتن آگاهی، این اسناد را از بین می برند.
7134 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.