' حبیب صادقی ' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شهرضا دارای هفت پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی است، افزود: در دولت یازدهم با اضافه شدن چهار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس این شهرستان، ناوگان حمل و نقل چهار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان بازسازی شد.
وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان شهرضا بیان کرد اما در عین حال میانگین زمان رسیدن مأموران اورژانس شهرضا به محل حادثه در حوادث شهری را 6 دقیقه و30 ثانیه و در حوادث جاده ای هفت دقیقه و 30 ثانیه اعلام کرد و گفت: این زمان کمتر از میانگین استاندارد اعلام شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، سه هزار و 400 ماموریت توسط نیروهای اورژانس شهرستان شهرضا انجام شده است، افزود: از این تعداد یک هزار مأموریت غیرتصادفی و 2 هزار و 400 ماموریت تصادفی بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون، حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در این شهرستان منجر به مصدومیت یک هزار و 33 نفر شده است.
وی افزود: براساس این آمار، مصدومان حوادث ترافیکی پنج و 4 دهم درصد و مصدومان ناشی از حوادث غیر ترافیکی 18 و پنج دهم درصد در شهرستان شهرضا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.
صادقی اضافه کرد: از مجموع ماموریت های غیر تصادفی اورژانس شهرضا یک هزار و 800 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و 528 مصدوم نیز در محل، درمان شدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا امداد رسانی به بیماران قلبی با 324 مورد را بیشترین ماموریت های این مرکز در حوادث غیر ترافیکی اعلام کرد.
وی آمار جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی را 12 نفر اعلام کرد و افزود: از یک هزار حادثه ترافیکی 330 مورد از مصدومیت ها مربوط به راکبان موتورسوار، 370 مورد سرنشین های خودرو و 100 مورد عابر پیاده و مابقی رانندگان وسایل نقلیه بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا تعداد احیای موفق توسط کارشناسان اورژانس 115 در این شهرستان را 14 مورد اعلام کرد.
درحال حاضر هفت پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و یک اتاق فرمان مشترک با دهاقان درشهرستان شهرضا درحال امدادرسانی به مردم هستند.
شهرستان شهرضا باجمعیتی حدود160هزار نفر در 70کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
ت/7144/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.