پنج هزار صندلی چیده شده روبروی ساختمان شهرداری اصفهان پر شده از کودکانی است که همراه بزرگترهای خود برای تماشای افتتاحیه سی‌و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به این نقطه از شهر آمده بودند. با صدای موزیک بادبادک‌ها و پرچم‌های ‌‌جشنواره در در دستان کودکان در هوا می‌چرخیدند تا نوید یک روز شادی آفرین برای همه کودکان این سرزمین باشند.

ایلنا ؛ مسیرهای منتهی به میدان امام حسین(ع) (دروازه دولت) بسته شده و صدای موزیک به گوش می‌رسد. ‌هرچه به طرف ساختمان اصلی شهرداری اصفهان نزدیک‌تر می شوید، صدا واضح‌تر می‌شود. از دور یک تلویزیون بزرگ شهری نصب شده بالای در ورودی ساختمان دیده می شود که تصاویری از اجتماع بزرگ مردم را نشان می دهد. دو مونیتور بزرگ هم طرف دیگر میدان نصب شده‌اند. صندلی‌ها مملو از جمعیتی است که برای اولین بار مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان را به صورت کاملا رایگان و عمومی از نزدیک نگاه می‌کنند. یک افتتاحیه متفاوت برای جشنواره‌ای کودکانه.

کودکان سرپل ذهاب مهمانان ویژه

برخلاف سال‌های قبل، امسال برگزاری مراسم افتتاحیه در فضای باز بودیم. پنج هزار صندلی چیده شده روبروی ساختمان شهرداری اصفهان کاملا پر شده بود و بیش از دو هزار نفر نیز به صورت ایستاده مراسم را تماشا می‌کردند. با صدای موزیک بادبادک‌ها و پرچم‌های منقوش شده به لوگو و پوستر جشنواره در هوا می چرخیدند. داوران و خبرنگاران جوان، دختران حادثه دیده شین‌آباد و تعدادی از بچه‌های زلزله زده سرپل ذهاب جزو مدعوین بودند و به همراه سایر مردم در این شادی بزرگ شرکت می کردند.

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، سید احد میکاییل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع رسانی و اعضای شورای شهر اصفهان و داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان بین‌الملل و مردم اصفهان نیز در این مراسم حضور داشتند .

افتتاحیه با کمترین سخنرانی

برخلاف دیگر افتتاحیه‌ها  ‌خبری از سخنرانی‌های پی در پی و طولانی مدت نبود و شهردار اصفهان، استاندار و دبیر جشنواره بسیار مختصر و مفید برای میزبانی از جشنواره‌ای کودکانه صحبت کردند.

شهردار اصفهان در این باره گفت: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ترکیب واژه هایی تشکیل شده که هر کدام از آنها مفهومی دارد، جشن و جشنواره به این معناست که مردم در کنار یکدیگر شاد باشند. احساسی که این روزها بسیار به آن نیاز داریم.

 قدرت الله نوروزی با بیان اینکه میزبان واقعی این جشنواره مردم اصفهان هستند اظهار داشت: فیلم و سینما بهانه‌ای است تا خانواده‌ها را در کنار یکدیگر جمع کنیم و این هنر برتر ابزاری برای بازبینی سبک زندگی و برآورده کردن آرزوهای مردم جهان است.

وی افزود: کودکان و نوجوان بزرگترین بهانه برای زندگی هستند. ما در این جشنواره باید شادی را به کودکان هدیه دهیم و همین کار می تواند جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را در زمره بهترین جشنواره ها قرار بدهد.

استاندار اصفهان هم ضمن تبریک به همه دست اندرکاران این جشنواره گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های انسانی کشور هستند و اگر می‌خواهیم آینده‌ای روشن برای ایران عزیز رقم بزنیم باید به عنوان مسئول برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم و تلاش کنیم شاد و خوشحال باشند.

محسن مهرعلیزاده افزود: امیدوارم ‌جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در سطح جهان به حدی بدرخشد که نام این جشنواره در کنار جشنواره های جهانی بزرگ قرار بگیرد و اصفهان برای ایران افتخار آفرین باشد.

اجرای موسیقی زنده اما کودکانه

یکی از برنامه های جذاب افتتاحیه اجرای ارکستر کودک سپاهان سینا بود که از بچه‌های نونهال و کودک تشکیل شده بود و آهنگ نوستالژیک خونه مادربزرگه جمعیت را به وجد آورد. همزمان با اجرای آهنگ خونه مادربزرگه ، پرده‌های بالای جایگاه کنار رفتند و مجموعه ای از عروسک های زیبا و جذاب همراه با جمعیت پرچم های جشنواره را در هوا تکان می دادند.

تبدیل اصفهان به شهر تولید فیلم کودک

در ادامه علیرضا رضاداد دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و ‌نوجوانان نیز  به ایلنا گفت:  اصفهان به واقع میزبان شایسته ای برای جشنواره فیلم های کودک و نوجوان است، در تلاشیم تا اصفهان را به قطب سینمای کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

رضاداد صحبت هایش را با این جمله تمام کرد: یک هفته شهر در دست کودکان است و از همین جا شروع جشنواره سی و یکم را اعلام می کنم.

بعد از آن کلیپی از کودکان و نوجوانانی پخش شد که عدد یک را روی شانه‌های خود حمل می کردند و آخرین تصویر در نزدیکی محل برگزاری جشنواره بود. بعد تلویزیون شهری خاموش شد و نگاه‌ها به سمت خیابان استانداری رفت. سفیر جشنواره با عدد یک از سمت راست وارد شد و عدد یک را کنار سه که از اول در دکور برنامه تعبیه شده بود قرار داد. این سوی ساختمان پرچم جشنواره توسط فرزند شهید آقاداوودی و کودکان سرپل ذهاب به احتزاز درآمده و آسمان شهر اصفهان نورافشان شد و پروانه های نمادینی به عنوان المان اصلی جشنواره بر فراز آن به پرواز درآمدند. از دوطرف ساختمان هزاران بادبادک رنگی در آسمان شهر به پرواز درآمدند تا در کنار پروانه ها و آتش بازی، آسمان شهر را غرق در رقص نور و شادی کنند. 

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان که از روز هشتم شهریور ماه جاری آغاز شد  تا 14 شهریور ماه  در اصفهان ادامه دارد. این جشنواره مخصوص کودکان و آدم بزرگ هایی  است که هنوز کودک درونشان زنده و سرحال در طلب شادی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.