به گزارش ایرنا، فرماندار نایین روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه ها با حمایت های دولت تدبیر و امید در حوزه های مسکن اجتماعی ( مرحله دوم مسکن مهر )، راه سازی، کشاورزی، مخابرات، برق، گاز رسانی امروز با حضور استاندار اصفهان افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت.
' محمود جمالی ' ، آبرسانی به هفت روستای دهستان لای سیاه، فاضلاب شهربافران، احیای بافت تاریخی محمدیه ،نوآباد و سرای نو، اقامتگاه های بومگردی، آب شیرین کن روستای چوپانان و افتتاح پنج باب مسکن مددجویی ، اجرای طرح های بیابانزدایی، لایروبی 10 قنات و احداث 2 کانال آبیاری را از جمله این طرح ها بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد: بهره برداری از 10 کیلومتر باند دوم محور نایین - انارک ، بهره برداری از ایستگاه مادر CNG برای گاز رسانی به بخش انارک و شهرستان خور و بیابانک، گاز رسانی به قطب صنعتی زندوان و مجتمع تجاری - اداری مسکن مهر را دیگر پروژه هایی اعلام کرد در سفر استاندار اصفهان به شهرستان نایین به بهره برداری رسید.
جمالی اضافه کرد: همچنین با حضور استاندار اصفهان عملیات اجرایی گاز رسانی به روستاهای سهیل و سپرو و 49 واحد دامداری و مرغداری های مسیر آغاز شد و کلنگ احداث کارخانه کاغذ سنگی با اشتغال اولیه 200 نفر به زمین زده شد.
به گفته وی، همچنین در جریان سفر استاندار اصفهان به نایین، عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی این شهرستان و تکمیل میدان امام رضا (ع) واقع در سه راهی محمدیه – زندوان و بافران و پروژه آبخیزداری بخش انارک آغاز شد.
جمالی اضافه کرد: در این سفر، کلنگ احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم (کاغذ سنگی) ایران در شهرستان نایین به زمین زده شد.
به گفته فرماندار نایین، این واحد، بزرگترین کارخانه تولید کاغذ سنگی با فنآوری برتر شرکت ' جی ول ' در ایران خواهد بود که در زمینی به وسعت 34 هزار متر مربع ساخته خواهد شد.
این واحد تولیدی که در دو مرحله احداث خواهد شد ابتدا با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال و با تولید سالانه 12 هزار تن آغاز به کار خواهد کرد و در مرحله دوم، تولید خود را تا سقف 20 هزار تن در سال افزایش خواهد داد.
نایین به دلیل قرار گرفتن در بزرگترین چهار راه مبادلاتی کشور، دارا بودن ذخایر غنی کربنات کلسیم و همچنین برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص، بیشترین مزیت نسبی را برای تبدیل شدن به قطب اصلی تولید کاغذ سنگی در ایران دارد.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
7134 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.