شهردار اصفهان تاکید کرد: کودکان باید شاد باشند و زندگی شادی داشته باشند پیام جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز همین است.

به گزارش ایلنا، قدرت‌‌الله نوروزی درخصوص مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم‌‌‌های کودک و نوجوان گفت: افتتاحیه سی و یکمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم‌‌‌های کودک و نوجوان یکی از بهترین مراسم‌‌‌ها در طول برگزاری این جشنواره بود. این مراسم برای اولین بار به شکل مردمی و در فضای باز مقابل شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه با حضور کودکان سرپل ذهاب که در سال گذشته دچار حادثه طبیعی زلزله و نیز دختران شین‌‌آبادی عزیز که در اثر انفجار بخاری کلاس‌‌‌شان دچار سوختگی شده بودند برگزار شد. استاندار اصفهان، اعضای شورای شهر و ناهید تاج‌‌الدین، نماینده مجلس نیز از دیگر مهمانان این مراسم مردمی بودند.

شهردار اصفهان با اشاره به تولیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اظهار داشت: واحد سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اصفهان متولی جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کودک و نوجوان هستند و طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارشاد نیز از این پس اصفهان میزبان دائمی این جشنواره است.

نوروزی افزود: در سی و یک دوره جشنواره فیلم‌‌‌های کودکان و نوجوانان، اصفهان بین هفت تا هشت جشنواره میزبان نبوده که با توافق صورت گرفته دیگر شاهد تغییر شهر میزبان نخواهیم بود. بر اساس این توافق نیز نیمی از هزینه‌‌‌ها برعهده امور سینمایی و بنیاد فارابی و نیم دیگر آن برعهده شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه کودکان باید شاد باشند، زندگی شادی داشته باشند و پیام جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز همین است، تصریح کرد: داشتن زندگی شاد نیز به بزرگترها و خانواده بچه‌‌‌ها مربوط می‌‌شود و امیدواریم در طول جشنواره شاهد حضور حداکثری خانواده‌‌ها در برنامه‌‌های جنبی جشنواره و بخش نمایش فیلم‌‌ها باشیم، چراکه باور داریم جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای ترغیب کودکان شهر و سرزمین‌‌مان به حوزه فرهنگ و هنر است و از دل این جشنواره‌‌‌ها است که استعدادهای بالقوه کشف و شناسایی می‌‌شوند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در آیین افتتاحیه نشان دادیم، جشنواره محصور نیست، خاطرنشان کرد: فضای چهار باغ را ظرف مدت سه ماه برای جشنواره آماده کردیم تا مردم شاهد برگزاری برنامه‌‌‌های جنبی جشنواره باشند و بتوانند در فضای زیبایی به سینماها و پردیس‌‌‌های سینمایی بروند. برنامه‌‌‌ریزی ما برای جشنواره فیلم‌‌های کودک و نوجوان به گونه‌‌ای است که همه خانواده‌‌‌ها و همه بچه‌‌های شهر درگیر شوند و از فرصت‌‌های پیشرو به صورت بهینه استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه کودکان سرمایه‌‌‌های ما هستند، ابراز داشت: تلاش کردیم فرصتی فراهم کنیم تا استعدادها و بهترین‌‌های سینمای ایران از بین کودکان شکوفا شوند. ما تلاش کردیم در این جشنواره پرقدرت ظاهر شویم و حضور 32 اثر هنری از اصفهان در سی و یکمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم‌‌‌های کودک و نوجوان گواه این موضوع و از امتیازات برجسته اصفهان در این دوره است.

وی با تاکید بر اینکه ما آمده‌‌‌ایم تا جشنواره را برای کودکان و نوجوانان اصفهان، کودکان کار، بچه‌‌‌های شین‌‌آباد و سرپل ذهاب و به ویژه توان‌‌خواهان به نحو مطلوب برگزار کنیم، بیان کرد: اصفهان ظرفیتی فراتر از آنچه تاکنون نشان داده در خود دارد و از همه مردم اصفهان تقاضا داریم در طول مدت جشنواره از فرصت‌‌‌‌های موجود نهایت استفاده را ببرند و از سایر مردم کشور نیز دعوت می‌‌‌کنیم تا به اصفهان سفر کرده و لحظات شادی را در جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم‌‌های کودک و نوجوان تجربه کنند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم‌‌‌‌های کودکان و نوجوانان از ترکیب واژه‌‌هایی تشکیل شده که هر کدام از آنها مفهومی دارد. جشن و جشنواره یه این معناست که مردم در کنار یکدیگر شاد باشند. احساسی که این روزها بسیار به آن نیاز داریم.

نوروزی با بیان اینکه میزبان واقعی این جشنواره مردم اصفهان هستند، یادآور شد: مردم اصفهان همیشه میزبان خوبی بوده‌‌اند و این بار نیز به بهترین شکل ممکن جشنواره فیلم کودک را برگزار خواهند کرد. فیلم و سینما بهانه‌‌‌ای است خانواده‌‌ها را در کنار یکدیگر جمع کنیم و این هنر برتر ابزاری برای بازبینی سبک زندگی و برآورده کردن آرزوهای مردم جهان است.

وی با بیان اینکه فیلم‌‌‌های جشنواره ما را به اندیشیدن برمی‌‌انگیزد تا چگونه می‌‌‌توانیم جهان بهتری برای بچه‌‌ها داشته باشیم، عنوان کرد: کودکان و نوجوان بزرگترین بهانه برای زندگی هستند. ما در این جشنواره باید شادی را به کودکان هدیه دهیم و همین کار می‌‌‌تواند جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم‌‌‌های کودکان و نوجوانان را در زمره بهترین جشنواره‌‌ها قرار بدهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.