به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ' محمد تقی رهبر ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد افزود: تنها با مجازات این افراد ( مفسدان اقتصادی)، جراحت دل مردم ترمیم می شود.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مردم به ما روحانیون نسبت به وضعیت موجود اعتراض می کنند و تیر و ترکش آنها به سوی امثال ماست گفت: کاش فقط بنده حقیر را مورد نشانه قرار می دادند ولی افسوس از آن است که اسلام و جمهوری اسلامی بدنام می شود.
حجت الاسلام رهبر با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در جلسات با مسئولان مبنی بر اینکه نباید حقی از مردم ضایع شود، گفت: این ملت، حق بزرگی بر گردن مسئولان دارد و هنوز هم فرزندان خود را تقدیم نظام و اسلام می کند و شایسته احترام است.
وی بر اصلاح وضعیت کنونی اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: کشور اسلامی ایران پس از چهل سال به عنوان یک الگو به جهان معرفی شده است ولی در بحث مدیریت اقتصادی و مالی قدری ضعیف است و باید درست شود.
امام جمعه موقت اصفهان از مسئولان خواست تا درِ اتاق های خود را باز بگذارند و به راحتی حرف مردم را بشنوند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند تا عدالت اجتماعی در جامعه برقرار شود.
وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم باید از اسراف و تبذیر در مراسم های عزا و عروسی، مجالس روضه خوانی، جلسات، مهمانی ها، رستوران ها و بسیاری موارد دیگر خودداری کنیم.
حجت الاسلام رهبر بر رعایت فرهنگ الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: اسلام، درس زندگی است و در خصوص رعایت مصرف و عدم اسراف و تبذیر توصیه های مکرر دارد.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: این در حالیست که کشور ما، امروز به رعایت تقوا در اقتصاد و چگونه بدست آوردن و چگونه خرج کردن نیاز مبرم دارد و در این راستا باید از امیرالمومنین علی (ع) الگو برداری کند.
حجت الاسلام رهبر همچنین با اشاره به ایجاد فاصله طبقاتی و موضوع حقوق های نجومی و اینکه گفته شود تا 16 میلیون تومان حقوق نجومی محسوب نمی شود گفت: اسلام با کسی تعارف ندارد و نمی تواند نسبت به رفتار برخی از بستگان مسئولان بی تفاوت باشد و اجازه نمی دهد که نزدیکان یک شخصیت در هر مقامی هر غلطی دلش خواست بکند.
وی ادامه داد: باید دستی که به یک جوان 32 ساله 50 میلیون سکه فروخته و یا کسی که برای واردات کالا، دلار با نرخ دولتی گرفته و کالایی وارد نکرده است باید شکسته شود.
حجت الاسلام رهبر، در بخش دیگری از سخنان خود سالروز شهادت رئیسعلی دلواری را که در مبارزه با استعمار انگلیس جان خود را فدا کرد و همچنین سرتیپ وحید دستجردی را گرامی داشت.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز خانواده گفت: امروز، خانواده ها در معرض آسیب های بسیاری قرار دارند و جوانان دختر و پسر تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند و وظیفه ماست که آنها را نسبت به این مهم ترغیب کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه، تلاش برای کاهش این معضل اجتماعی را مهم دانست و گفت: خانواده ها باید همدیگر را درک کنند و فرزندان خود را با طلاق آواره نکنند، زیرا طلاق یک مصیبت اجتماعی است.
حجت الاسلام رهبر همچنین با اشاره به اقدام مجلس در زمینه سئوال از رئیس جمهوری گفت: این اقدام، حق مجلس است و گفتگوی صورت گرفته نیز بسیار منطقی بود.
وی یادآور شد: باید نقد و تذکر شنیده و به سوالات پاسخ داده شود تا بحران ایجاد نشود و دشمنان از آن استفاده نکنند.
امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات اقتصادی، تبعیض ها و رفتارهای ناشایست در آمریکا گفت: آمریکا هم اکنون از تنها کشوری که می ترسد انقلاب اسلامی ایران و از تنها کسی که هراس دارد رهبر معطم انقلاب است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: شاید به نظر، مبلغ پنج تا 6 میلیارد تومان برای برگزاری این جشنواره، رقم بزرگی نباشد ولی در شرایطی که شهر و کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، این مبلغ، رقم کمی نیست.
حجت الاسلام رهبر از برگزار کنندگان جشنواره درخواست کرد که شئونات فرهنگی و اجتماعی را در جریان برنامه های این جشنواره از جمله برپایی کارناول های شادی رعایت و در برنامه ریزی ها به اوقات شرعی برای برگزاری نماز توجه کنند و کاری نکنند که دل مردم و بویژه خانواده های شهدا از برگزاری این نوع جشنواره ها، رنجیده شود.
وی بیان کرد: مهمترین پیامی که این جشنواره باید به کودکان و نوجوانان دیگر کشورها انتقال دهد، فرهنگ ناب اسلامی است.
6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.