فرود نصیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، تامین آب آشامیدنی را اولویت این نهاد برشمرد و افزود : ادامه خشکسالی ها در یک دهه اخیر به ویژه از 2 سال گذشته معضل کم آبی در این شهرستان را دو چندان کرده است.
وی اظهارداشت : برف منبع اصلی تامین آب این منطقه سردسیر استان سمنان که به علت نباریدن آن در سال های اخیر بر میزان آبدهی چشمه ها اثر منفی داشته است.
وی خاطرنشان کرد : به عنوان مثال اکنون 2 حلقه از چهار حلقه چاه مدیریت بحران منطقه سمیرم در محدوده بخش وردشت این شهرستان، آب ندارند و خشک شدند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری سمیرم تصریح کرد : این چهار حلقه چاه حدود 9 سال قبل به منظور تامین آب در مواقع بحرانی حفر شد که امروز 2 حلقه از مجموع آن ها خشک شدند.
نصیری ادامه داد : 2 حلقه چاه موجود نیز با کاهش میزان آبدهی روبرو هستند و فقط آب مصرفی چند روستای کوچک اطراف خود را تامین می کنند.
به گفته وی سه چشمه منطقه عزیزخان، چارمور و حسین آباد به عنوان منابع آب آشامیدنی سمیرم به علت نبود ذخیره برف زمستانی در این روزهای گرم تابستان به شدت کم آب شدند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری سمیرم تصریح کرد : ادامه خشکسالیها باعث افت فشار آب در 2 شهر سمیرم و کُمه شد به طوری که اهالی برخی از مناطق با قطعی و جیره بندی آب روبرو می شوند.
نصیری بیان داشت : برای رفع این مشکل مردم شهر کُمه یک حلقه چاه آب در اختیار شبکه آب شهری قرار دادند تا مشکل افت فشار این شهر مرتفع شود.
وی وضعیت آب 2 شهر حنّا و ونک را مطلوب دانست و گفت : در شهر سمیرم اگر چاهی به صورت اجاره ای در اختیار این نهاد قرار گیرد میزان افت فشار و جیره بندی شبانه را نخواهیم داشت.
شهرستان 100 هزار نفری سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی قبرکیخا، سمیرم، وردشت وک ُمه جزء حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می شود.
این شهرستان دارای 150 روستا و آبادی، چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا و چهار شهر ونک، سمیرم، حنا و کُمه در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
/6026/7147
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.