به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح ها شامل یک کارخانه پتروشیمی و بهره برداری از آبرسانی به روستای الزگ از توابع بخش قمصر می باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه کاشان سه شنبه شب در آئین بهره برداری از این طرح ها گفت: کارخانه پتروشیمی تک شیمی با زیربنای پنج هزار مترمربع در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده است.
مسعود خاندایی افزود: ظرفیت تولید این واحد در سه نوبت کاری روزانه 100 تن می باشد و برای 25 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: مواد تولیدی این کارخانه در تولید نرم کننده های نساجی، سلفون، مواد شوینده، پاک کننده ها در صنایع رنگرزی، نساجی و حفاری چاه های نفت کاربرد دارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار کاشان همچنین بیان کرد: برای بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای الزگ نیز افزون بر سه میلیارد ریال از سوی اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هزینه شده است.
او اضافه کرد: این طرح با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار برای جمعیت 500 نفری این روستا اجرا و در این راستا یک حلقه چاه حفر و تجهیز شد؛ خط انتقال آب و برق نیز به ترتیب به طول 700 و 500 متر انجام شده است.
خاندایی بیان کرد: برای ساخت مخزن یک هزار مترمکعبی شهر قمصر نیز با هدف افزایش ظرفیت ذخیره آب این شهر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان اختصاص یافت.
وی عنوان کرد: امکان انتقال آب به شبکه بدون پمپاژ با هدف کاهش مصرف انرژی و ایجاد امکان استفاده بهینه از دیگر مخزن های آب شهر قمصر از دیگر هدف های ساخت این مخزن می باشد.
معاون فرماندار در ادامه گفت: برای تکمیل و تجهیز طرح آبخوان کاشان به منظور کاهش مخاطرات سیل، پیشگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی در حوزه منتهی به رودخانه چمرود، 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد.
او افزود: این اعتبار با پیگیری فرمانداری و همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تامین شده و بر اساس برنامه طرح تا پایان امسال تکمیل می شود و به بهره برداری خواهد رسید.
بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 242 طرح با ارزش افزون بر 2 هزار و 760 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی، استانی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان کاشان همزمان با هفته دولت صورت خواهد گرفت.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.