به گزارش ایرنا، استاندار قم در این مراسم اظهار داشت: در هفته دولت 181طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 710میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، که این دو طرح صنعتی نیز جزء آنهاست.
سید مهدی صادقی با بیان اینکه هدفگذاری بخش اقتصادی بر روی اشتغال و صنعت متمرکز شده است، افزود: در این خصوص سند جامعی تهیه شده و خوشبختانه با گذشت زمان نتایج پربار و مثبت آن خود را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: در راستای توسعه اشتغال و صنعت هر واحد تولیدی که برای اشتغال برنامه داشته باشد به صورت 100درصد تحت حمایت دولت است، و امکانات لازم برای تحقق برنامه ها نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، تا با دلگرمی بیشتری در جهت توسعه اقتصادی تلاش کنند و امیدوار هستیم استان در مسیری حرکت کند، که بهترین وضعیت اقتصادی را داشته باشد.

** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با اشاره به واحد تولیدی شیشه های ضد گلوله گفت: این واحد به ظرفیت تولید یکهزار تن و اشتغال 40 تن و هزینه 30میلیارد ریال فعالیت خود را شروع کرد.
محمود سیجانی افزود: دومین طرح صنعتی که امروز شاهد افتتاح آن در این شهرک هستیم، واحد تولید انواع شیر آلات نفت و گاز با ظرفیت تولید هشت هزار تن، 54 تن اشتغال و 140میلیارد ریال اعتبار است.
سیجانی با اشاره به وجود 2هزار و 300 واحد تولیدی صنعتی در این استان گفت: سالانه بیش از 170طرح صنعتی با 2500تن اشتغال و با اعتبار چهار و 500میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.