به گزارش ایرنا، سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، با ابلاغ سلام رئیس جمهوری، افزود: امروز والدین شهدا به میانگین سن 85 سال و سن جانبازان به میانگین 78 سال رسیده اند که نشان می دهد مساله درمان برای آنان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بنیاد شهید در این مسیر تمام ظرفیت های خود را به کار گرفته است.
وی بیان کرد: البته با توسعه خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظرسنجی های انجام شده بیش از 82 درصد جامعه ایثارگری کشور از خدمات درمانی ارائه شده توسط این نهاد رضایت داشتند.
وی ادامه داد: در موضوع اشتغال نیز طی پنج سال گذشته با همکاری سایر دستگاه های اجرایی کشور در زمینه اجرای سهمیه استخدام 25 درصدی فرزندان ایثارگران، 95 هزار فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری کشور ایجاد شد و نرخ بیکاری در این نهاد به 4 درصد کاهش یافت در حالی که نرخ بیکاری عمومی کشور 12 درصد می باشد.
شهیدی با اشاره به این که امروز بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند و در جستجوی شغل به سر می برند، گفت: با تمام تلاش های انجام شده هنوز 63 هزار فرزند ایثارگر نتوانستند شغلی پیدا کنند و تلاش برای اشتغال آنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: جامعه ایثارگری کشور حدود سه میلیون و 300 هزار تن عضو دارد و با مشکل های اقتصادی به وجود آمده، اداره این نهاد کار دشواری است؛ البته دولت تمام تلاش خود را برای عبور از این وضعیت و گسترش خدمت رسانی به ایثارگران به کار گرفته است.
وی با اشاره به این که جامعه ایثارگری کشور بدون هیچ توقعی به حمایت های خود از نظام اسلامی ادامه می دهد، افزود: امروز جانبازان بسیاری هستند که 30 سال است بر روی تخت آسایشگاه ها قرار دارند اما زمانی که از آن پرسیده می شود، به چه نیاز دارند، در جواب می گویند تنها ما را دعا کنید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با ارائه آماری از تعداد ایثارگران کشور، گفت: کل شهدای قبل از انقلاب که پرونده آن ها در بنیاد شهید ثبت شده 2هزار و 600 تن می باشند، همچنین مجموع شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای ترور، شهدای هسته ای و شهدای منا که در بنیاد شهید پرونده دارند حدود 230 هزار تن است، همچنین پرونده 562 هزار جانباز و 43 هزار آزاده نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ثبت رسیده است.
معاون رئیس جمهوری امروز به مناسبت هفته دولت در قم حضور یافت؛ دیدار با خانواده معظم شهدا، شرکت در آیین افتتاح طرح های صنعتی و حضور در بیت مراجع تقلید از جمله برنامه های سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در قم است.
دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.