به گزارش ایرنا ، مردم قم همزمان با فرارسیدن 15 ماه ذی الحجه، با برپایی آیین های جشن و سرور ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بویژه امام هادی (ع) نشان دادند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به همین مناسبت شاهد حضور گسترده زائران از سراسر کشور شده است و دوستداران دهمین اخترتابناک امامت و ولایت در مرقد بانوی آب و آیینه به راز و نیاز به درگاه الهی مشغول هستند و به مناسبت این روز بزرگ برای عزت و سربلندی مسلمانان جهان دعا می کنند.
در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی امام هادی (ع) را بازگو می نمایند.
مسجد مقدس جمکران نیز دراین ایام با خیل عظیم زایران روبرو شده که ضمن دعا و نیایش به درگاه الهی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج)، آیین های جشن به مناسبت میلاد خجسته دهمین امام شیعیان را برگزار کردند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) بویژه امام هادی (ع) ادای احترام نمودند.
علی بن محمد مشهور به امام هادی(ع) و امام علی النقی(ع) فرزند امام جواد(ع) و دهمین امام شیعیان است که در 15 ذی الحجه در منطقه ای نزدیک مدینه جهان را روشن از نور خود ساخت.
این امام همام در هشت سالگی به امامت رسید، ایشان از سال 220 تا 254 هجری قمری به مدت 34 سال امامت شیعیان را به عهده داشت. بیشتر سال‌های امامت آن حضرت در سامرا، تحت نظارت مستقیم حاکمان عباسی سپری شد.
از امام هادی(ع) احادیثی در امور اعتقادی، تفسیر، فقه و اخلاق روایت شده است. زیارت جامعه کبیره که ابعاد گوناگون امامت در آن مطرح شده و نیز زیارت غدیریه مربوط به آن حضرت می باشد.
امام هادی(ع) در سال 254 هجری قمری به شهادت رسید و مزار مطهرش در سامراست.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.