مهدی متقیان روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: این شهر در سطح کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از آن به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی یاد می شود، بنابراین مصون سازی آن از انواع خطرها و تهدیدهایی که ممکن است از جانب دشمنان ایجاد شود، اهمیت فراوانی دارد.
وی بیان کرد: نتیجه اجرای دقیق طرح جامع پدافند غیرعامل ، حفاظت کامل از ساختارهای شهر و همچنین جان و مال شهروندان است تا با تاب آوری بالا در مقابله تهدیدهای احتمالی، دچار کمترین میزان آسیب شوند.
وی بااشاره به رویکرد جدید دشمنان دراستفاده از روش های مختلف زیستی، سایبری و فیزیکی برای آسیب رساندن به کشورهای هدف، ادامه داد: با اجرای این طرح هرگونه تهدید احتمالی دشمنان که می تواند به مجموعه شهر قم و مردم ساکن در آن آسیب برساند، شناسایی و راهکارهای دقیق مقابله با آن، ارائه خواهد شد.
متقیان در ادامه با بیان این که شورای پدافند غیرعامل استان در قالب 11 کارگروه به صورت مستمر با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف فعال در قم، تشکیل جلسه می دهد، گفت: بر اساس قانون تمام طرح هایی که برای اجرا در قم ارائه می شود باید مطالعات کارشناسی پدافند غیرعامل داشته باشد و کارگروه های شورای پدافند غیرعامل استان در بخش های مختلف، علاوه بر کنترل سطح آمادگی حوزه نظارتی خود، آخرین وضعیت اجرای برنامه های پدافند غیرعامل در آن مجموعه را رصد می کنند.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در پیشبرد طرح های پدافند غیرعامل، افزود: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ایجاد روحیه مطالبه گری در میان شهروندان پیرامون حسن اجرای برنامه های مرتبط با ارتقا وضعیت پدافند غیرعامل در شهر قم، از جمله راهکارهایی هستند که توانایی تاب آوری قم در مقابل تهدیدهای احتمالی را افزایش و میزان خسارت ها را کاهش می دهند.
براساس سرشماری سال 95، استان قم دارای یک میلیون و 292 هزار تن جمعیت است که 1.62 درصد جمعیت کل کشور را شامل می شود؛ لازم به ذکر است که بیش از 95 درصد جمعیت استان در شهر قم زندگی می کنند.
رییس جمهور و نخست وزیر وقت ایران محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر در حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور1360 به شهادت رسیدند، به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
امسال به مناسبت هفته دولت 181 طرح با اعتبار 471 میلیارد تومان و اشتغالزایی یکهزار و 119 تن در قم به بهره برداری می رسد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.