به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز برون سپاری خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: این طرح جدید که به صورت آزمایشی در قم اجرا می شود، علاوه بر کاهش هزینه ها، کیفیت ارائه خدمات به مددجویان را نیز به شکل محسوسی ارتقا بخشیده است.
وی با اشاره به ارائه خدمات مددکاری، کاریابی و مشاوره ای در 2 مرکز برون سپاری خدمات کمیته امداد امام(ره) قم خاطرنشان کرد: در این مراکز، فعالیت ها به صورت تخصصی پیگیری شده و مورد استقبال بسیار خوبی نیز قرار گرفته است.
استاندار قم با اشاره به ارائه خدمات مشاوره شغلی به مددجویان کمیته امداد امام(ره)، بر ضرورت افزایش اشتغالزایی در میان مددجویان تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی این نهاد، توانمندسازی افراد تحت پوشش است که باید هرچه بیشتر و بهتر گسترش یابد.
صادقی، همکاری بانک های عامل در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ویژه به مددجویان کمیته امداد امام(ره) را مناسب ارزیابی کرد و گفت: البته انتظار از بانک ها بسیار فراتر از وضع موجود است و امیدواریم با همکاری بیشتر، برنامه ریزی ها برای اشتغالزایی در استان قم با تاخیر مواجه نشود.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در این بازدیدها با اشاره به اقدام ها و برنامه ریزی های این نهاد در توانمندسازی خانواده های محروم و نیازمند اظهار داشت: مسئولان تلاش می کنند تا افراد تحت پوشش از چرخه فقر خارج شده و به شغل و درآمد پایدار دست پیدا کنند.
اکبر میرشکار با بیان این که اجرای طرح برون سپاری خدمات کمیته امداد امام(ره) در قم با موفقیت های خوبی مواجه شده است، تصریح کرد: اعتبارات بسیار مناسبی برای اشتغالزایی مددجویان وجود دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک ها بتوانیم تا پایان سال آن را جذب کنیم.
وی با بیان این که از میان 35 هزار تن افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) استان قم حدود 10 هزار تن به لحاظ سلامت جسمانی و استعداد می توانند به افرادی مولد تبدیل شوند، ابراز امیدواری کرد: با طرح های ارائه شده، این افراد بتوانند به شغل و درآمد مناسب دست پیدا کنند.
در راستای مردمی کردن ساختار سازمانی و اداری کمیته امداد امام خمینی(ره)، برای نخستین بار در کشور، صد درصد خدمات مشاوره ای و 30 درصد خدمات مددکاری کمیته امداد قم برون سپاری شد‌ه است.
در حال حاضر حدود 35 هزار تن از جمعیت استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از خدمات گوناگون معیشتی، درمانی، فرهنگی و اشتغالزایی بهره مند می شوند.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.