به گزارش ایرنا، محمد احمدی جبلی روز یکشنبه در آیین بهره برداری و کلنگ زنی 12 طرح شرکت آب و فاضلاب قم در شهرک پردیسان، افزود: از 156 روستای استان، آب 48 روستا با اعتبارهای خوبی که دولت تدبیر و امید اختصاص داد، تامین شده است‌.
وی با بیان این که ساکنان این روستاها به دلیل محرومیت در حال مهاجرت به شهر بودند، افزود: اقدام دولت در تخصیص اعتبار لازم برای تامین آب، از خالی شدن کامل این روستاها از سکنه جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر این روستاها به دلیل برخورداری از نعمت آب رونق رونق بسیار خوبی پیدا کرده به نحوی که صنایع کوچکی در برخی از آنها ایجاد شده که
کمک زیادی به تحقق سیاست های دولت در توسعه اشتغال روستایی می کند.
احمدی جبلی همچنین با بیان این که سایر روستاهای استان نیز ظرفیت بهره مندی از آب را دارد، افزود: اقدام هایی برای بهره مندی روستاهای بخش های جعفریه و خلجستان از آب سد کوچری که به سمت ساوه انتقال پیدا می کند، انجام شده که اگر به نتیجه برسد مشکل کمبود آب روستاهای استان تا حد زیادی مرتفع می شود.
وی با بیان این که پس از مشخص شدن نقطه انشعاب این دو بخش کار مطالعات طرح آبرسانی، آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تکمیل مجتمع های آبرسانی قم که مطالعات آن پایان یافته 320 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات ، کهک، دستجرد و جعفریه ، 10 دهستان و 363 آبادی است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
12 طرح شرکت آب و فاضلاب استان قم با اعتباری بالغ بر 970 میلیارد ریال امروز همزمان با سومین روز از هفته دولت طی آیینی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.