به گزارش ایرنا، حسن عابدی عصرشنبه درجمع خبرنگاران افزود: آمادگی داریم تمام مستندات در مورد پیشرفت های ورزش قم را به رسانه ها ارائه دهیم تا ادعای ما مبنی بر پیشرفت اکثر شاخص های ورزشی استان در چند سال گذشته ثابت شود.
وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به عملکرد این اداره کل گفت: برخی که عملکرد این اداره کل را زیر سوال می برند هنوز نام این اداره را «اداره کل تربیت بدنی» می دانند و از نام درست آن که «ورزش و جوانان» است، بی اطلاع هستند.
عابدی تاکید کرد: زیر سئوال بردن تمام زحمات یک مجموعه بزرگ بدون اطلاع و آگاهی دقیق، جفا به حق تمام مربیان، داوران، ورزشکاران و فعالان ورزشی استان است.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان، شفاف و مستند است، گفت: کارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان شاخص هایی را تعیین و بر اساس آن شاخص ها، عملکرد استان های مختلف را ارزیابی می کنند که بر اساس این ارزیابی ها قم در بین استان های همگروه خود، 2 سال پشت سر هم به عنوان استان نخست انتخاب شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم، با تاکید بر اینکه حاضر به پاسخگویی به منتقدان در برابر اصحاب رسانه هستم گفت: وظیفه پاسخگویی به مردم و نمایندگان مردم را به عهده داریم و در این زمینه از هر انتقادی که منجر به شناسایی نقطه ضعف ها در عملکرد شود ضمن عذرخواهی، تلاش می کنیم که عملکرد خود را اصلاح کنیم.

**حمایت از تیم های استان در لیگ های کشوری اولویت است
عابدی دربخش دیگری از سخنان خود، کمک به تیم های حاضر در لیگ های کشوری را از جمله سیاست های این اداره کل دانست و تاکید کرد: کمک به تیم های قم در لیگ های کشوری بر اساس افتخارات این تیم ها متفاوت خواهد بود و ممکن است بیش از تعهدی که اداره کل ورزش و جوانان داشته برای حمایت از آن تیم اختصاص یابد.
وی ادامه داد: هر هیات ورزشی که تیم در لیگ کشوری داشته باشند به شرط اینکه این تیم حام مالی نیز داشته باشند اداره کل نیز در حد توان از آنها حمایت خواهد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به تاکید قانون بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین هزینه های مالی تیم های ورزشی گفت: به دلیل اینکه لیگ های کشوری ظرفیت های مهمی در قهرمان پروری دارند، اولویت ما کمک به این تیم هاست.

** ورزش و جوانان تنها هماهنگ کننده امور جوانان است
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل های ورزش و جوانان درحوزه جوانان تنها هماهنگ کننده دستگاه های مختلف است، گفت: ازدواج، مسکن، طلاق، اشتغال از جمله امور مربوط به جوانان است که باید همه دستگاه های درصدد رفع مشکل جوانان باشند.
عابدی ادامه داد: اداره کل های ورزش و جوانان تنها نقش هماهنگ کننده و آن هم تنها در ستاد ساماندهی امور جوانان را به عهده دارد و نقش اجرایی در این زمینه به عهده دستگاه های دیگر است.

**اتهامات وارد شده به فوتبال قم در برنامه 90 هیچ سندی نداشت
وی درادامه با اشاره به برخی اتهامات دربرنامه 90 پیرامون وجود فساد درهیات فوتبال و مدیریت صبای قم درفروردین ماه امسال، گفت: تاکنون حتی یک سند هم در مورد ادعاها و تهمت های مطرح شده در این برنامه به کمیته ویژه این موضوع ارسال نشده است.
وی با بیان اینکه صرف اعلام برخی اتهامات در رسانه ملی، برخی رسانه ها و برنامه 90 به معنای پذیرش فساد و ناکارآمدی درهیات فوتبال نیست افزود: باید انتظارات از اداره کل ورزش و جوانان به میزان ابزارها و اختیارات باشد و صرف اینکه یک تیم از لیگ سقوط کرده و یا به لیگی صعود کرده به معنای کارآمدی و ناکارآمدی هیات نیست.
عابدی افزود: کمیته ای توسط حراست اداره کل و نظارت وزارت ورزش مامور بررسی شد و اعلام کردیم که هر کس ادعایی نسبت به فساد در مدیریت صبای قم و هیات فوتبال دارد مستندات خود را به این کمیته ارسال کنند که تاکنون حتی یک سند هم به این کمیته ارسال نشده است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم، تاکید کرد: وقتی هیچ مستندی در مورد این ادعاها و فساد ادعایی درهیات فوتبال و صبای قم در برنامه 90 ارائه نشده است، نمی توان این ادعاها را تایید و یا رد کرد.
در برنامه 90 که اواخر فروردین ماه امسال از صدا وسیما پخش شد، کریم بهرامی رئیس هیات فوتبال استان قم، ناصر شریفی عضو هیات رئیسه هیات فوتبال قم، مسعود راشکی سرمربی تیم صبا و برخی بازیکنان تیم صبا به افشاگری در مورد برخی اتفاق های پشت پرده فوتبال و فوتسال پرداختند که بازتاب ها و واکنش های مختلفی در سطح جامعه ورزشی کشور داشت.

** افتتاح 7 پروژه عمرانی و اجرای 50 برنامه ورزشی و فرهنگی در هفته دولت
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفت پروژه عمرانی در زمینه ورزش در هفته دولت افتتاح می شود گفت: تکمیل و بازسازی سالن های مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی با اعتبار 3 میلیارد ریال، تجهیز و بازسازی کفپوش پنج سالن ورزشی با اعتبار یک میلیارد ریال، احداث زمین چمن های مصنوعی روستاهای قنوات، قلعه چم و خورآباد با اعتبار 9 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که در این هفته در قم به بهره برداری می رسند.
عابدی، ادامه داد: تکمیل و بازسازی سالن روستای صرم با اعتبار 2میلیارد و 600 میلیون ریال ، تکمیل و بهره برداری از سالن چند منظوره شهدای شهرک قائم با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال دیگر طرح های عمرانی استان قم در زمینه ورزشی است که در هفته دولت با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.
وی اظهار داشت: بازدید جوانان و نوجوانان استان از پروژه های و دستاوردهای ملی استان، جشنواره تجلیل از خیرین و فعالان حوزه ازدواج، اجرای نمایش آلاء، همایش خانواده موفق، دیدار نخبگان جوان با مسئولان استان، برگزاری 14 کارگاه آموزشی حل اختلاف خانوادگی، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از جمله اقدام های برنامه ریزی شده معاومت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان در هفته دولت است.
مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: برگزاری نخستین جشنواره همگانی ورزش در آب، جشنواره و نمایشگاه بازی و سرگرمی، چهارمین همایش پیاده روی خانوادگی، همایش همگانی روپایی انتخابی تیم استان، همایش همگانی دوچرخه سواری خانوادگی کارکنان اداره آبفا، میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور، اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در 2 رشته مهارت فردی و کشتی پهلوانی، کوهپیمایی وفاداران طبیعت، جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان آسیب پذیر، نشست ویژه سبک زندگی ایرانی اسلامی، طرح سنجش و قامت غربالگری روستایی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، همایش 30 دقیقه نشاط و تندرستی ویژه کارمندان، جشنواره فرهنگی ورزشی کانون های مساجد و همچنین طرح پارک گام از جمله برنامه هایی است که در این هفته در قم برگزار می شود.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و ورزشی بخش های تابعه در هفته دولت ادامه داد: همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقات طناب کشی، مسابقات فوتسال، رزمی و دو و میدانی، مسابقات ویژه بانوان ، مسابقات کارکنان دولت در رشته پینگ پنگ، طناب کشی و دارت، مسابقه فوتسال نونهالان، والیبال، طناب کشی و پینگ پنگ و همچنین جشنواره بازی های بومی و محلی در بخش خلجستان، همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقات کارکنان دولت در رشته پینگ پنگ، دارت و فوتبال دستی در بخش سلفچگان، همایش پیاده روی خانوادگی و جشنواره بادبادکها و مسابقات کارکنان دولت در رشته های تیراندازی، طناب کشی و پینگ پنگ در بخش کهک، برگزاری مسابقات فوتسال، طناب کشی و دارت و مسابقات طناب کشی و آمادگی جسمانی در بخش مرکزی از دیگر برنامه های این هفته است.

** رسانه ها مانع از مخدوش شدن اعتماد خانواده ها به ورزش شوند
وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه رسانه ها مانع از مخدوش شدن اعتماد خانواده ها به ورزش و اماکن ورزشی شوند گفت: رسانه ها کمک کنند تا برخی بداخلاقی ها و ناهنجاری ها پوشش داده نشود چرا که پوشش این ناهنجاری ها، موجب نگرانی خانواده ها و زمینه بی اعتمادی آنها به میدان های ورزشی خواهد شد.
عابدی با اشاره به برخی ایرادات دستگاه های امنیتی و انتظامی در خصوص نیمه کاره ماندن محوطه سازی مجموعه ورزشی شهید حیدریان و رها شدن مطالح ساختمان در محوطه این مجموعه ورزشی گفت: پس از اینکه 25 سال محوطه سازی مجموعه و بهبود وضعیت سالن 2 هزار نفره شهید حیدریان رها شده بود، برای بهبود این وضعیت 13 میلیارد ریال برای محوطه سازی و بهبود وضعیت سرمایشی و کفپوش ورزشگاه شهید حیدریان هزینه شد به گونه ای که امروز شاهد ارتقای استاندارهای این مجموعه ورزشی در استان هستیم.
وی با اشاره به رشد بیش از 30 برابری ماکن های ورزشی قم در چهل سال گذشته گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها 3 مکان ورزشی در این استان وجود داشت که با پیروزی این انقلاب اسلامی هم اکنون شاهد فعالیت و بهره برداری از 100 مکان و پروژه ورزشی در این استان هستیم که از این تعداد، 21 مجموعه ورزشی با اعتبار 800 میلیارد ریال در پنج ساله دولت تدبیر و امید در قم به بهره بردرای رسیده است.
عابدی توجه به توسعه زیرساخت های ورزشی در مناطق محروم و روستایی را از جمله اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: بسیاری از مکان های نیمه کاره ورزشی روستاها و مناطق محروم با ظرفیت بخش خصوصی و حمایت های دولتی به اتمام رسیده و در خدمت مردم استان قرار گرفته اند.
مدیرکل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: 59 خانه ورزش روستایی در سطح استان به بهره برداری رسیده که این زیرساخت های ورزشی علاوه بر تحول در عرضه ورزش بخش مهمی از نیاز ورزشی را برطرف کرده است.
دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.