مجتبی رمضان بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سواد حرکتی یکی از مهمترین بخش های مورد توجه در سند تحول آموزش و پرورش است و در همین رابطه اداره کل آموزش و پرورش قم با امکانات خوبی که از نظر فضاهای ورزشی در اختیار دارد، توانسته ورزشکاران حرفه ای دارای مقام و آینده دار را از میان دانش آموزان، پرورش دهد.
وی بیان کرد: همچنین به منظور ارتقای سلامت دانش آموزان، انجام حرکت های ورزشی عمومی به صورت مستمر در میان مدارس استان جریان دارد و در برنامه تحصیلی دانش آموزان از پایه اول ابتدایی تا مقطع پیش دانشگاهی ساعات مشخصی به انجام ورزش اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: مجموعه معاونت تربیت بدنی و سلامت به غیر از پرداختن به مسائل حوزه ورزش، برنامه های دیگری را نیز برای ارتقای سلامت دانش آموزان قمی دنبال می کند و در همین رابطه طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اجرا شد.
رمضان بیگی گفت: آموزش و پرورش قم بیشترین حجم فعالیت های تربیتی را به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان اجرا کرده است و در همین راستا بیش از 50 هزار تن در دوره های آموزشی مدنظر شرکت کردند.
وی افزود: همچنین برای ارتقای سطح سلامت جسمی دانش آموزان استان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و بهزیستی قم، طرح مقابله فراگیر با بیماری ها و ناهنجاری های اجتماعی در مدارس به اجرا گذاشته شد.
وی ادامه داد: با توجه به این که مدرسه بهترین فضا و مناسبت ترین محیط را برای آموزش دانش آموزان از سنین پایین تا جوانی فراهم می کند، گذراندن دوره های آموزشی باعث می شود افراد کمتر گرفتار معضل های اجتماعی از جمله اعتیاد شوند.
در سال تحصیلی آینده حدود 250 هزار دانش آموز قمی در بیش از 635 ساختمان آموزشی استان مشغول به تحصیل می شوند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.