به گزارش ایرنا، سردار قاسم تقی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم درمصلای قدس این شهر تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به طور کامل آمادگی دارد هر لحظه که فرماندهی کل قوا فرمان دهد به متجاوزان پاسخ مقتضی دهند.
وی با تاکید به اینکه امروز نیروهای مسلح درتمام فرایندهای فنی و تکنولوژی دشمن فائق آمده و نسبت به توانایی ها و نقاط ضعف آنها در بعد تاکنیکی و تکنیکی مسلط هستند تاکید کرد: امروز سیستم های دفاعی کشور متناسب با این نقاط قوت و ضعف دشمن با استفاده از توان بومی و بدون اتکا به شکورهای خارجی طراحی، به روز رسانی، ارتقا و ساخته شده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ساخت انواع موشک های با برد کوتاه و بلند زمین به زمین، ساخت کروز با برد 2 هزار کیلومتر، ساخت سکوهای زمین پرتاب موشکی ، ساخت انواع هواپیمای بدون سرنشین و ارتقای جنگنده بمب افکن های داخلی، ساخت انواع تانک و خودروی زرهی، ساخت انواع کشتی و شناور جنگی، شناسایی توانایی دشمن در جنگ الکترونیک دشمن و اقدام های متقابل از جمله توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه امروز دربرابر موشک های بسیار پیشرفته دشمنان، جمهوری اسلامی موشک هایی متناسب با آن طراحی و ساخته است ادامه داد: برای کشتی ها و ناوهای جنگی پیشرفته دشمن، موشک های پیشرفته و پیچیده ای طراحی شده است.
وی با اشاره به قابلیت های دفاع راهبردی و اطمینان بخش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ادامه داد: دفاع اطمینان بخش یکی از الزامات بهره گیری از موقعیت و اهداف جمهوری اسلامی در جهان است که بر اساس این راهبرد برنامه چهار ساله به تصویب رسیده که در حال اجرای نخستین سال این طرح هستیم.
تقی زاده، ماموریت وزارت دفاع را پشتیبانی ازنیروهای مسلح و توجه به نیازهای فوری و عملیاتی نیروهای مسلح برای تحقق ماموریت های خود دانست و اظهار داشت: به طور قطع به خاطر قدرت بازدارندگی ایجاد شده در جمهوری اسلامی، آمریکا با ما وارد جنگ نخواهد شد.
وی گفت:بسیاری از توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی مخفی است و دشمنان برای شناسایی این قابلیت ها تلاش زیاد می کنند ولی جزء درصحنه نبرد توان شناخت توانایی ما را نخواهند داشت.
وی با اشاره به راهبر های دفاعی کشور گفت: صنعت موشکی به عنوان اولویت کشور برای ایجاد بازدارندگی دفاعی در دستور کار است به همین دلیل با وجود خوی زیاده خواهی دشمنان، توان موشکی ایران، دشمنان را بر جای خود نشانده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن می خواهد از گسترش توان دفاعی خود غافل شویم گفت: برای استفاده از فناوری های نوین در وزارت دفاع مجموعه یک شبکه گسترده علمی در کشور ایجاد شده است که در این راستا سه هزار و 500 شرکت دانش بنیان و 93 دانشگاه با وزارت دفاع همکاری علمی، تحقیقاتی و صنعتی دارند.
وی تاکید کرد: با ایجاد شبکه علمی، صنعتی و تحقیقاتی از نخبگان رشته های مختلف در کشور، امروز کل ملت ایران درگیر ساخت صنایع دفاعی با انگیزه ایستادن در برابر دشمنان هستند.
وی گفت: امروز سرریز صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سمت صنایع غیرنظامی رفته است به گونه ای که امروز بسیاری از پیشرفت ها در صنایع مختلف نتیجه تلاش های وزارت دفاع است.
تقی زاده ، امنیت کشور در منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن در بیرون از مرز جمهوری اسلامی با ایجاد پایگاه های مختلف مشغول هستند و جمهوری اسلامی با تمام دشمنی ها به جای ایجاد موازنه تسلیحاتی از نسخه های بومی و اختصاصی خود استفاده کرده است.
31 مرداد ماه به عنوان روز صنعت دفاعی کشور نامگذاری شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.