به گزارش ایرنا، ابوالفضل شریفی روز پنجشنبه در جلسه آموزشی و توجیهی شوراهای اسلامی روستا و دهیاری های بخش مرکزی در فرمانداری قم اظهار داشت: باید دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها بستر آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فراهم سازند تا کارشناسان مبارزه با مواد مخدر آموزش های اعتیاد را در روستاها ارائه کنند.
وی اضافه کرد: آموزش های مهارت های زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باید به همه قشرهای جامعه ارائه شود تا افراد با آشنایی از عوارض سوءمصرف بتوانند از وقوع آن جلوگیری کنند.
وی گفت: با مراکز مختلف از جمله مرکز بهداشت و درمان، بهزیستی قم و سایر نهادهای مربوطه جهت برگزاری دوره های آموزشی پیشگیرانه در روستاها هماهنگ کرده ایم و در صورتی که دهیاری ها اعلام نیاز کنند دوره ها برگزار می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با بیان این که باید ارائه آموزش ها فرهنگ سازی شود افزود: شخصیت افراد در سن زیر هشت سالگی شکل می گیرد از این رو باید آموزش ها را به والدین و فرزندان آنان ارائه کنیم تا در مقابل آسیب های اجتماعی ایمنی باشند.
وی ادامه داد: دهیاری ها شناخت خوبی بر روی افراد روستا دارند، از این رو اگر در روستا معتادی را می شناسند وی را برای بهبود وضعیت به مرکز ترک اعتیاد معرفی کنند تا از این طریق از سایر آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
شریفی از دهیاران خواست در صورت مشاهد هر گونه خرید و فروش مواد مخدر آن را به کلانتری ها و نیروهای انتظامی خبر دهند تا طبق قانون با فروشندگان مواد مخدر برخورد شود.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.