به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر سه شنبه در دیدار جمعی از اصحاب رسانه استان قم افزود: رسانه درحال حاضر باید تلاش گسترده ای انجام دهند تا فضای جامعه به سوی آرامش حرکت کند.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص مشکلات کشور گفت: معظم له مطالب مهم و چارچوب های محکمی را بیان کردند، در شرایط کنونی ما درمصافی پیچیده ، همه جانبه و غیر ملموس روبرو هستیم و دشمنان نیز با عملیات روانی ، این فضا را به گونه ای دیگر نشان می دهند.
لاریجانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما فساد سیستماتیک در کشور نداریم اما برخی ها عمد دارند که این مساله را اینگونه طرح کنند که در این میان رجاله های رسانه خارج از کشور نیز می خواهند این ذهنیت را در جامعه مطرح کنند.
وی اضافه کرد: رسانه های گروهی در این مصاف باید فضا را به سمت آرامش و حل مشکلات هدایت کرده و کشمکش ها نیز به سمت همگرایی و وحدت باشد، چرا ما دراین شرایط سخت به جای اتحاد و وحدت دنبال کشمکش باشیم؟

** اشکالات موجود در کشور مربوط به داخل است
لاریجانی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: برخی اشکالاتی که در شرایط فعلی داریم مربوط به درون کشور است، زمانی که نقدینگی زیاد است و آسیب می زند ربطی به تحریم ندارد باید راهکارهایی برای حل این مسائل داشته باشیم و برخی از تصمیمات شورای اقتصادی در این راستا است.
وی با اشاره به اینکه 4 سال است که در بودجه اعلام می کنیم طرح های نیمه تمام را واگذار کنید، اظهار داشت: اگر این اتفاق صورت می گرفت این حجم از نقدینگی وجود نداشت، همچنین ساختار بانک ها نیز باید تغییر کند.
وی گفت: دراین شرایط گره هایی در داخل کشور وجود دارد که باید با حوصله آنها را حل کرد.
لاریجانی افزود: رسانه ها نیز باید کمک کرده و نگذارند فضای شایعات و ومطالبی که واقعیت ندارد در جامعه گسترش یابد.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلات موجود را نیز به خارج از کشور مرتبط دانست و گفت: دشمنان تصمیم گرفته اند با تمام امکانات خود ، جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کنند که نباید این مساله را دست کم بگیریم.
وی با طرح این سئوال که آیا ما راه هایی که می توانستیم برویم تا مشکلات حل شود نرفته ایم؟ ، اظهار داشت: ما در خصوص مساله برجام مذاکره کرده و درنهایت به توافق هسته ای رسیدیم اما آمریکا آن را برهم زد، اروپایی ها گفتند که دست نگهداریم ، ما مشکلات را حل می کنیم ما هم دست نگهداشتیم ، این اقدامات همه در راستای حل مشکلات مردم بود.
لاریجانی اظهار داشت: ما مسیر های که فشار به مردم را کم می کرد رفتیم ، درحال حاضر نیز که به اینجا رسیدیم نیاز است که وحدت و اتحاد داشته باشیم ، برخی افراد مطالبی می گویند که انگار نظام راه غلطی را طی کرده است، وقتی دشمن به ما زور می گوید دراین شرایط باید وفاق را تقویت کنیم.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی یک راه بیشتر نداریم ، ماباید تمام تلاش خود را در زمینه تولید بیشتر و صادرات انجام دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اقتصاد ما باید ثروت زا شود، گفت: در گذشته بعد از انقلاب براساس روح عدالتخواهی پول خود را صرف آبادانی کرده و آب، برق و تلفن را به روستاها بردیم اما چرخه اقتصادی به روستاها برده نشد و پولی که باید باعث تولید ثروت و ایجاد کارخانه شود کم بود.
لاریجانی اظهار داشت: در شرایط کنونی اگر استعدادهای داخل کشور به فعل تبدیل شود می تواند تاب آوری اقتصاد بالا برود، ما باید اقتصاد درونی را زنده کنیم و زمینه امیدواری را در جامعه بالا برویم که در این راستا رسانه ها وظیفه ای خطیر بر عهده دارند.

**مشکل بیمه خبرنگاران حل خواهد شد
رئیس مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود ،با بیان اینکه اقداماتی برای بیمه و رفع مشکلات خبرنگاران انجام داده ایم اما به علت داشتن بار مالی مجلس نمی تواند تصمیم گیری کند، گفت: خوشبختانه دولت لایحه مطبوعات و لایحه سازمان نظام رسانه ای را تنظیم کرده است که دو سوم آن تصویب شده در صورتی که این لوایح به مجلس برسد هرچه زودتر آن را تصویب می کنیم.
وی افزود: تلاش های خبرنگاران برای ارتباط با مردم همیشه دیده می شود و در شرایط دنیای امروز ضروری است و می دانیم که سختی های بسیار زیادی دارید و برخی از مشکلات شما تاکنون حل نشده است.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.