به گزارش ایرنا، استاندار قم در این جلسه و در جمع دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد استان قم گفت: امروز برای قوام کشور و جامعه باید همه امور را به خود مردم واگذار کنیم و مسئولان باید نگرش خود را نسبت به سمن ها تغییر دهند.
سید مهدی صادقی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد برای تأثیرگذاری در میان مردم و مسئولان باید تغییر دیدگاه و رفتار را از خودشان آغاز کنند، اظهار داشت: هرکسی بخواهد در هرجایگاه اجتماعی در فضای پیرامون خود مؤثر باشد، باید واقعیت ها، شرایط و وضعیت جامعه و مخاطبان را فهم و درک کند.
وی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ مشارکت در کشورمان آنگونه که باید و شاید قدرتمند نیست، احساسی بودم مردم ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: ساختار کشورمان در ابعاد مختلف به گونه ای شکل گرفته است که همه امور به دولت ها متصل است و این وضعیت باید تغییر پیدا کند.
استاندار قم در پایان بر ضرورت حمایت از تشکل های مردم نهاد در راستای دستیابی به برنامه ها و اهداف عام المنفعه سمن ها تأکید کرد و گفت: تشکل های مردم نهاد نقش بسیار مؤثر و ارزشمندی در جهت افزایش مشارکت و تقویت نهادهای مردمی برعهده داشته و همه دستگاه های اجرایی باید از سمن ها حمایت کرده و سمن ها نیز وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه از پیگیری جدی مطالبات و دغدغه های تشکل های مردم نهاد خبر داد و گفت: صیانت از حقوق شهروندی و حمایت از سمن ها از سیاست های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است.
سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، حضور و مشارکت مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود، بر نقش ارزشمند تشکل های مردم نهاد در جلب مشارکت مردمی تأکید کرد و گفت: مسائل و مشکلات سمن ها با حضور مدیران اجرایی مربوطه مورد بحث و بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را در تأمین امنیت و آرامش در جامعه مؤثر دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال توطئه و تفرقه در جامعه هستند، سمن ها می توانند با جلب مشارکت و اعتماد مردم در جامعه وحدت آفرین باشند.
عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه امروز تشکل های مردم نهاد در حوزه های گوناگون باید برای ارتقاء شاخص های فرهنگی و اجتماعی در کشورمان تلاش کنند، گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند به عنوان حلقه های واسط میان دولت و مردم، مشکلات و درخواست های شهروندان را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنند و بدون شک دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد.
در این جلسه که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و جمعی از کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد، برخی از دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد دیدگاه ها، مطالبات و موانع پیش روی این مجموعه های مردمی را بیان کردند.
در استان قم بیش از 100 تشکل مردم نهاد در حوزه های گوناگون محیط زیستی، آسیب های اجتماعی، امور جوانان، زنان و کودکان، امور فرهنگی، خیریه ها و بهداشت و درمان به ثبت رسیده است که نیمی از این تشکل ها فعال بوده و در سال های گذشته اقدامات مؤثری برای آموزش و توانمندسازی این تشکل ها به انجام رسیده است.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.