حجت الاسلام سید حسین سجادی تبار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به فعالیت روحانیان مستقر در 40 روستا و 10منطقه محروم قم ادامه داد: در سطح کشور روحانی مستقر تنها به روستاهای بالای 200 خانوار اختصاص دارد و این درحالی است که در استان، روستاهای بالای 100 خانوار دارای روحانیون مستقر هستند.
وی با بیان اینکه روحانی مستقر تنها مربوط به روستاهاست اظهار داشت: در استان قم به طور خاص با اجرای «طرح سفینه النجات» مجوز فعالیت و استقرار روحانیون درمناطق محروم شهری نیز داده شده است که هم اکنون 10 روحانی در مساجد محوری مناطق محروم شهری مستقر شده اند.
وی ادامه داد:با توجه به موفقیت و عملکرد مناسب روحانیون مستقر در روستاها و مناطق محروم قم در حال پیگیری برای ارتقای تعداد آنان از 50 روحانی به 70 روحانی هستیم.
سجادی تبار گفت: یکی از اقدام های مهم روحانیون مستقر در روستاها، تبلیغ چهره به چهره با جوانان برای جذب به مسجد است که فعالیت آنان موجب شده تا به طور متوسط شاهد رشد بیش از30 درصدجوانان به مساجد روستاهای استان باشیم.
وی با اشاره به برگزاری دوره های مستمر برای روحانیون مستقر روستاها ادامه داد: آسیب های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، اشتغال و برخی مباحث اعتقادی مانند مهدویت و فرقه های انحرافی از جمله اولویت فعالیت های روحانیون مستقر است که در این زمینه توفیقات مثبتی داشته اند.
وی استقبال مردم از روحانیون مستقر در روستاها را بسیار زیاد دانست و اظهار داشت: برگزاری آموزش های اعتقادی، اخلاقی و قرآنی، برگزاری نماز جماعت، و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی و نیز کمک به محرومان از جمله برنامه های اصلی روحانیون مستقر در روستاها و مناطق محروم این استان است.
سجادی تبار، ادامه داد: در روستاهای پایین تر از 100 خانوار جمعیت، طرح هجرت برگزار و روحانیون برخی ایام سال را در روستاها به تبلیغ سپری می کنند ضمن اینکه اگر آسیب اجتماعی و یا فعالیت برخی جریان های انحرافی در مناطق روستایی و شهری مشاهده شود، دوره های آموزشی ویژه ای برای اهالی آن منطقه به صورت اختصاصی توسط اساتید مجرب برگزار می شود.
استان قم دارای یک شهرستان قم و 5 بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است. طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا بالای 20 خانوار، 30 روستا بالای 200 خانوار و 50 روستا بالای 100 خانوار جمعیت است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.