به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس، با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن سیاست ‌های اقتصادی مقاومتی افزود: باید مسئولانی به کار گرفته شوند که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند و در این زمینه منویات رهبر معظم انقلاب را عملی کنند.
وی اظهار کرد: هیچ کس به ویژه مسئولان نباید تصور کرده و نباید چنین تبلیغ کنند که تحریم‌ های آمریکا دلیل اصلی اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلات اقتصادی مردم است.
وی خاطرنشان کرد: 40 سال است که از سوی آمریکا تحریم شده ‌ایم، ملت نشان داد که این تحریم ‌ها در برابر عزم، اراده و ایمانشان کارساز نبوده و نیست.
سعیدی، منشا نابسامانی‌ های اقتصادی و معضلات معیشتی مردم را ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی برشمرد و افزود: عدم باورمندی به سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع ملی، امنیت ملی و گشایش ملی به بیگانگان از دیگر مشکلاتی است که باید برطرف بشود.
وی تصریح کرد: راه حل مشکلات امروز؛ تولید پیوسته، حفظ اقتدار ملی، حفظ و ارتقای امنیت، خدمت بیشتر به مردم، حفظ انسجام و وحدت ملی، تقویت روحیه انقلابی و تقویت عزم و اراده مردم است.
وی همچنین به مطالبات رهبری از قوای سه گانه برای اصلاح اوضاع اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم اشاره و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عرصه داخلی، منطقه ‌ای و بین المللی، بنیان نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم را متزلزل کرده و جبهه مقاومت، شکست‌ های سنگینی را بر آنان تحمیل نموده است و پیروزی‌ های ارزشمند جبهه مقاومت همچنان ادامه دارد.
سعیدی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: این شورا جلسات خوبی برگزار کرده و انتظار است که این شورا دستورات قاطع و صریح معظم له را عملیاتی کرده و همچون قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن مشکلات را در بازه زمانی کوتاه اجرایی کرده و گزارش خود را در مقاطع مختلف به مردم اعلام کند.
وی تقویت تولید و اشتغال و سرمایه گذاری، رفع معضل بیکاری و گرانی و تورم را خواستار شد و گفت: باید در این زمینه با مردم شفاف سخن گفته شود و انتظار است رئیس جمهوری و مسئولان اقتصادی به جای گره زدن مشکلات به داخل و خارج؛ با حرکت انقلابی، حل مشکلات مردم در این زمینه را شتاب بخشند.
وی با اشاره به مدیریت بازار ارز و سکه افزود: دولت بسته اقتصادی جدیدی را ابلاغ کرده و بازارهای ثانویه راه انداخته که تاحدودی قیمت ها کاهش یافته و تشکر می کنیم و انتظار این است که با استفاده از صاحب نظران در حوزه مسائل اقتصادی و پولی، دولت بسته های تکمیلی را برای مردم اعلام کند.
وی خاطرنشان کرد: دولت، متخلفان را عزل و مجرمان را به دستگاه قضایی معرفی کند و قوه قضاییه نیز همه اخلالگران و مفسدان اقتصادی را با در نظر گرفتن شرایط جنگ اقتصادی دشمن به اشد مجازات برساند.
سعیدی با اشاره به این که مردم، نخبگان حوزه و دانشگاه و همه خواهان برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی هستند، ادامه داد: باید شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و دولت برای کنترل حجم نقدینگی و استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه چاره اندیشی کند.
وی با بیان این که برای مردم قابل تحمل نیست که شاهد تاراج بیت المال و فرار غارتگران باشند، اظهار کرد: قوه قضاییه باید در این زمینه نظارت جدی و برخوردهای قاطعی داشته باشد.
وی با بیان این که مشکلات اداری در دستگاه ها به چشم می خورد، تاکید کرد: برخی کارمندان در محیط کار به جای این که به کار مردم رسیدگی کنند، به امور خارج از مسؤولیت خود می پردازند که باید تذکرات لازم در این زمینه داده شده و اگر قبول نکردند برخورد شود.
وی افزود: گاهی گفته می شود که برخورد با متخلفان موجب از بین رفتن آبروی خانواده ‌های آنان می شود، این کارمندان با تخلف خودشان مردم را به نظام بدبین کرده و آبروی دین و نظام را می‌برند، آیا آبروی نظام و دین مهم تر نیست؟
وی تاکید کرد: شاهد هستیم که این آقازاده‌ ها مسئولان را به این روز انداخته اند و اگر چنین است باید با آنها برخورد قاطع کرد.
وی با اشاره به این که مردم منصف و صبور بوده و همراه انقلاب و مطیع امر رهبری هستند، گفت: البته مردم از برخی مسئولان گلایه دارند و از جمله این گلایه ها این است چرا برخی دستگاه ها با برخی قوانین سبب بروز مشکلات می شوند.
سعیدی گفت: همه باید مراقب باشیم و در امور خدا را در نظر گرفته و رفاقت‌ ها و خط و خطوط سیاسی را کنار گذاشته و برای عزت حضرت ولی عصر(عج)، امام و خون شهدا و رهبری مظلوم جلوی تخلفات را گرفته و با کسانی که به وظایفشان عمل نمی ‌کنند برخورد کنیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: اگر همه ما به وظایف خود درست عمل و به خدا اعتماد و توکل کنیم، خداوند قادر است که تمام این مشکلات را از سر راه بردارد.
سعیدی همچنین با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیان کرد: جوانان لازم است که در امر ازدواج و زندگی؛ این زوج بزرگوار را مد نظر قرار دهند.
اول ذی الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.
وی همچنین با اشاره به سالروز مقاومت حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه اظهار کرد: حزب الله نشان داد که راه پیروزی در برابر چنین دشمنان زبان نفهمی مقاومت است، نه مذاکره.
وی همچنین 17 مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.
شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.