آیت الله سید مرتضی طاهری خرم آبادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگار صادق، متعهد، امین و مردمی، می تواند دردهای جامعه را به درستی بیان و از بسیاری از مفاسد اقتصادی و بی اعتمادی های عمومی جلوگیری نمایند.
وی با بیان اینکه رسانه و خبرنگار نباید پای خود را از حدود شرعی و قانونی خارج شود،گفت: ما باید فارغ از مسائل سیاسی، دردهای جامعه را به صورت دقیق مطرح و برای آنها نیز راهکار ارائه دهیم، بنابراین نقش رسانه در فساد زایی از سیستم اقتصادی یک نقش برجسته و منحصر به فرد است.
طاهری خرم آبادی بیان داشت: متاسفانه گاهی بسیاری از رسانه ها مطالب خود را بر اساس شایعات و شنیده ها مطرح می کنند که هیچ وجه واقعیت ندارد، این مساله نه تنها نمی تواند به کشور کمک کند بلکه به توسعه مشکل نیز کمک خواهد کرد و اعتماد عمومی را دچار خدشه خواهد کرد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: رسانه می تواند مانند نیش دارو حالت پیش گیرنده از بیماری های مختلف در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را داشته باشد، چنین رسانه های توانمندی شایسته تکریم و احترام هستند.
وی با بیان اینکه خبرنگار وکیل مردم است، گفت: رسانه از جانب مردم وکالت پذیرفته که حاوی فضائل اخلاقی باشد، باید در قضاوت ها و انتشار رویدادهای خود، حریم ها را رعایت و عادلانه قلم بزنیم و بدانیم گاهی تاثیر یک قلم غیرمنصفانه و نادرست، برای جامعه بسیار زیانبار و شکننده است ولو اینکه از روی دلسوزی نوشته شده باشد.
طاهری خرم آبادی بیان داشت: مردم همیشه قدردان رسانه های سالم، منصف و مستقل هستند و رسانه های صادق و ناسالم را از هم تشخیص می دهند.
وی با اشاره به تاثیر و تاثر متقابل سیاست و رسانه گفت: رسانه و سیاست تاثیر متقابل از هم دارند و اگر مجموعه ای به نام نظام، سیاست درستی را دنبال می کند آن رسانه در عین منتقد بودن، می تواند مبلغ خوبی برای آن باشد.
طاهری خرم آبادی تصریح کرد: رسانه ای که انتقاد نکند بخشی از هویت آن دچار کاستی است، البته به شرط اینکه این انتقاد سازنده و به حق باشد.
وی توقع مردم از رسانه ها را اینگونه بیان کرد: جلوتر از دیگران مسائل را ببیند، چشم تیزبین نظام باشد، حرف بی اساس را منتشرنکند و باید طراز دیانت، مسائل اجتماعی و مردم را حفظ نمایند.
هفدهم مردادماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی هفدهم مردادماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
7401/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.