به گزارش ایرنا، در این آیین که روز چهارشنبه، همزمان با روز خبرنگار با حضور محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان و اصحاب رسانه استان در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد از سید محمد ابراهیم جنابان خبرنگار ایرنا مرکز قم به دلیل کسب رتبه نخست در بخش موضوعی (ظرفیت گردشگری و زیارت در قم) تجلیل به عمل آمد.
مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره که مهلت ارسال آن از 27 خرداد تا 31 تیر تعیین شده بود، 478 اثر در بخش اصلی، 226 اثر در بخش موضوعی و 90 اثر در بخش ویژه حمایت از کالای ایرانی است، که مربوط به بخش اصلی این جشنواره است.
گزارش(خبری - تصویری) 116 اثر، مقاله و یادداشت 103 اثر، تیتر 76 اثر، مصاحبه 70 اثر، طراحی و صفحه آرایی 42 اثر، عکس خبری 27 اثر، خبر 27 اثر، طنز مکتوب 10 و کاریکاتور و کاریکلماتور نیر با 7 اثر به ترتیب بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده که توسط استادان رشته علوم ارتباطات مورد داوری قرار گرفت.
در بخش حمایت از کالای ایرانی نیز90 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این آثار شامل 37 مصاحبه، 33 گزارش و 20 مقاله و یادداشت است.
سه درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.
شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.