در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در شرایط حساس فعلی کشور، نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در امیدآفرینی، ایجاد فضای شور و نشاط، تقویت انسجام وهمگرایی ملی و سوق دادن افکار عمومی به سمت مسائل و ارزش‌های قالب، به ویژه موضوع حمایت از کالای ایرانی، یک نقش تاثیرگذار و تعیین کننده است.
پیام ادامه یافته است: بدون شک نقش کلیدی و تاثیرگذار رسانه در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و بر خورداری از قدرت بالای اثرگذاری در اجتماع و شکل دهی به افکار عمومی، امروزه رسانه ها را به یکی از ارکان اصلی توسعه یافتگی جوامع تبدیل کرده است.
پیام حاکی است: در این بین عنصر حیاتی و مهم رسانه را، خبرنگاران تشکیل می دهند. کسانی که با انتخاب حرفه سخت اما دارای جایگاه و شانیت ارزشمند خبرنگاری و به عنوان وجدان بیدار، چشم بینا و زبان حقیقت جوی جامعه، وارد عرصه مقدس قلم و روشنگری شده و با تولید و انعکاس به موقع اخبار، پیام رسانی صادقانه و نقد منصفانه، موجبات تعالی فکری و فرهنگی جامعه را فراهم می کنند.
استاندار قم در این پیام، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر خبر و رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، فرارسیدن هفدهم مرداد «روز خبرنگار» را به عموم فعالان این عرصه در کشور، به خصوص خبرنگاران و جامعه خبری پرتلاش استان قم، صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و توفیقات روز افزون آنان را از درگاه خداوند متعال مسالت کرده است.
هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.