به گزارش یکشنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، دراین بیانیه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مطالبات مردم و تاکیدات مراجع عظام تقلید دراین زمینه ، آمده است: انتظار می رود تمامی مسئولان اقتصادی کشور همه برنامه های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از ناحیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را با سرعت و قاطعیت اجرا و توانمندی ملّت عزیز را در تأمین نیازمندی های کشور باور و به مطالبات مردم شریف پاسخ مناسب دهند و کاستی ها و غفلت ها را جبران نمایند.
بیانیه ادامه یافته است: همه مسئولان محترم باید تلاش کنند با عزم، اراده و مدیریت جهادی، تهدیدها را به فرصت تبدیل وهمه نیروها رابرای حل مشکلات بسیج نمایند.امام خمینی (ره) فرمودند: «مادامی که بخواهیم مستقل باشیم و زیر بار وابستگی نرویم، باید تحمل این مشکلات و قدرت مبارزه با آن را پیدا کنیم».
دربخش دیگری از این بیانیه آمده است: به هیچ‌وجه برای حل مشکلات اقتصادی و غیره نباید چشم امید به همکاری دُول بیگانه و استکباری بست و به وعده های آنان اعتماد کرد و حل مشاکل ملّت را بر آن متوقف نمود، بلکه باید بر نیروی عظیم ملت تکیه کرد و از ظرفیتهای دانشمندان و اصناف و جوانان و طبقات گوناگون بهره گرفت، البته توسعه ارتباطات بین المللی با دولتها و ملتهای جهان بویژه کشورهای دوست و نیز همسایگان مسیری است که باید با دقت و سرعت آن را پیمود.
بیانیه حاکیست: گرچه وظیفه دولت و دیگر دستگاه ها، خدمت به همه اقشار ملّت است، اما لازم است رسیدگی به قشر محروم جامعه و طبقات مستضعف را در اولویت قرار داده و با تصویب برنامه های زودبازده باری از شانه آنان بردارند. امام‌خمینی (ره) فرمودند: «به مستضعفان و مستمندان و زاغه‌نشینان که ولی‌نعمت ما هستند خدمت کنید».
در قسمت دیگری ازاین بیانیه آمده است: فرصت‌طلبان زراندوز و مفسدان اقتصادی در اشکال گوناگون مترصد چالش های اقتصادی هستند تا مانند زالو به جان اقتصاد ملّت افتاده و خون مردم را بمکند، باید همه دستگاههای اجرایی و قضایی در مبارزه با آنها و خشکاندن زمینه ‌های فساد بصورت علمی و فنی و نیز قضایی و برخورد قانونی، اقدام سریع نمایند.
در قسمت دیگری ازاین بیانیه آمده است: حوزه های علمیه، با هدایت مراجع عظام تقلید و رهبری معظم انقلاب و شورای عالی حوزه های علمیه، همیشه در کنار مردم و پیگیر مطالبات آنان خواهند بود و نباید رسالت خود را در تحقق آرمانهای والای انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تولید اندیشه های ناب اسلامی و پاسخگویی به نیازهای علمی و فرهنگی و اجتماعی فراموش نماییم و باید وظیفه نصح و نقد مشفقانه را بدرستی انجام دهیم.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.