به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری قم روز شنبه اعلام کرد که سید مهدی صادقی در جلسه بررسی پیشرفت طرح های حوزه ی بهداشت و درمان استان قم، خواستار تلاش شورای اسلامی شهر قم و دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش مشارکت در راستای اجرای طرح های حوزه سلامت شد.
وی همچنین خواستار جانمایی مراکز درمانی مورد نیاز در بخش های مختلف قم شد و گفت: باید پس از جانمایی این مراکز، با همکاری و تعامل شهرداری برای دریافت مجوزها اقدام شود.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی برای اجرای طرح های عمرانی افزود: با وجود حساسیت های استان، به دلیل تک شهرستانی بودن شاخص تخصیص اعتبارات به قم پایین است.
صادقی، استفاده از ظرفیت خیران در چنین شرایطی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:‌ خوشبختانه در استان قم از این ظرفیت به خوبی استفاده شده و بخش قابل توجهی از طرح های حوزه سلامت بواسطه نیکوکاران و بخش خصوصی در دسترس مردم قرار داده شده است.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به نگاه تسهیل گر شورا و شهرداری قم اظهار داشت: در بحث تخفیفات عوارض شهرداری شورای شهر قم نهایت همکاری را با مجموعه علوم پزشکی داشته است.
ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گزارشی از پیشرفت طرح های در حال اجرا و نیز مورد نیاز استان در زمینه بهداشت و درمان ارائه نمود و خواستار تعامل و کمک مسئولان قم برای بهره برداری از این طرح ها شد.
در حال حاضر بیمارستان های 231 تختخوابی امیرالمومنین(ع)، یک هزار تختخوابی خاتم، 110 تختخوابی مادر و 335 تختخوابی قلب در استان قم در حال احداث است و پیش بینی می شود تا سال 1400 این طرح ها راه اندازی شود؛ همچنین 2 کلینیک ویژه در محوطه بیمارستان شهید بهشتی و نکویی - فرقانی هر کدام با زیربنای پنج هزار و 600 مترمربع در حال ساخت است که تا شهریور امسال به بهره برداری می رسد.
1175/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.