به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: بر اساس سند اشتغال استان 80 درصد اعتبار مورد نیاز برای کاهش نرخ بیکاری در قم توسط بخش خصوصی و با مشارکت موثر بانک های عامل انجام می شود و در این زمینه تفاهم نامه همکاری میان استانداری قم، بخش خصوصی و بانک های عامل به امضا رسیده است.
وی با اشاره به اولویت های اقتصادی استان در بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی، افزود: در سند سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم به صورت جامع به همه ظرفیت های اقتصادی استان توجه و تکالیف دستگاه های مختلف برای اجرای دقیق سند مشخص شده است.
وی با بیان این که برای موفقیت در برنامه های اقتصادی باید نقش مردم پر رنگ تر شود، ادامه داد: تنها راه حل معضل بیکاری، افزایش تولید است که این مهم با گسترش سرمایه گذاری انجام می شود، اما دولت به دلیل محدودیت های قانونی و مالی توانایی حجم عظیم سرمایه گذاری را ندارد و به همین دلیل این بخش خصوصی و مردم هستند که باید سکان اقتصاد را به دست گیرند.
غضنفری گفت: اجرای دقیق طرح های اقتصادی در استان نیازمند برنامه محوری است و به همین دلیل تمام فعالیت های مورد نظر در این حوزه، ابتدا در کمیته های تخصصی مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد و سپس وارد مرحله عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: به یقین نخبگان استان می توانند نقش بسیار موثری در افزایش کارایی فعالیت های اقتصادی داشته باشند و در همین رابطه، کارگروه های تصمیم سازی طرح های اقتصادی در قم با حضور نخبگان برگزار و از نظرات ایشان به صورت عملیاتی استفاده می شود.
وی همچنین به ظرفیت های اقتصادی استان در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: امروز تقویت بنگاه های کوچک و متوسط یکی از موثرترین راه ها برای خنثی کردن توطئه اقتصادی دشمنان است و قم به دلیل استعداد محیطی می تواند در زمینه های مختلف از جمله ایجاد نیروگاه های کوچک خورشیدی که درآمد زایی مناسبی را برای بهره برداران در پی دارد، از این ظرفیت ها استفاده کند.
مشروح این گفت و گو به زودی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم منتشر می شود.
هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.