سجاد چهرگانی عصر چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی طرحی برای کسب و کار در تالار بعثت فرهنگسرای جوان قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تسهیلات در 40 سال گذشته بی نظیر است، و به ندرت پیش می آید که چنین تسهیلاتی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه این تسهیلات از چندین منبع در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد، افزود: یکی از آن صندوق توسعه ملی است که از 100میلیون ریال تا 150میلیارد ریال است که تا 60میلیارد آن در استان تصویب می شود و مازاد بر آن نیز باید یک مصوبه خارج از استانی داشته باشد.
وی افزود: تسهیلات مذکور برای عمده صنایع و حرفه ها به جز یک سری صنایعی که برای استان محدوده شده قابل احصا است، چرا که در استان 12 رسته یا بخش از قبیل چوب و مبلمان، فرش، سوهان و پوشاک برای سرمایه گذاری اولویت دار شده است.
چهرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه روستایی استانداری قم به جذب سرمایه گذار برای روستاها از داخل و خارج این مناطق اهتمام ویژه ای دارد، افزود: در این خصوص دو گروه سرمایه گذار مورد هدف قرار دارد، که نخستین آنها سرمایه گذاران بومی هستند، که در داخل روستاها زندگی می کنند، و پتانسیل خوبی به شمار می روند‌.
وی با اذعان به مهاجرت روستاییان به شهرها به دلایل عمده بویژه نبودن جاذبه و امکانات کافی برای زندگی در این مناطق دانست و گفت: این مهاجرت ها موجب خروج سرمایه های روستاییان از روستاها شده که هدف دولت بازگرداندن آنها با استفاده از روش های ترغیبی و تشویقی است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان قم دارای یک‌ میلیون و 292 هزار جمعیت است، که بیش از 93درصد در شهرهت زندگی می کنند،شهرهای قم، جعفریه، پردیسان و سلفچگان مهم‌ترین شهرهای استان به ‌شمار می‌روند، و معروف ‌ترین روستاهای این استان نیز وشنوه، خاوه، فردو و کرمجگان است.
چهرگانی افزود: در حال حاضر برغم وجود کارآفرینان و سرمایه گذاران فراوان در استان ولی به علت مغفول ماندن و شناخته نشدن این ظرفیت ها فعالیت کارآفرینی در بخش روستایی بسیار ضعیف است.
وی با اشاره به اینکه قم پس از یزد و فارس سومین استان برگزار کننده این کارگاه است،افزود: در این کارگاه آموزش کارآفرینی یک روزه، مهارت های کارآفرینی شامل مدیریت، بازاریابی، مذاکره و فروش توسط چند تن از کارآفرینان ممتاز و نمونه به سرمایه گذاران شرکت کننده آموزش داده و گواهی صادر می شود.
مدیرکل دفتر روستایی قم مهارت های ذکر شده را از جمله هنرهای لازم چرخه اشتغال توصیف کرد و گفت:این کارگاه متشکل از آموزش و ترویج سرمایه گذاری است، و سرمایه گذاران علاوه بر ارتقاء مهارت های خود با محل های مناسب برای سرمایه گذاری و تسهیلات پیش بینی شده نیز آشنا می شوند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.