به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی سه شنبه شب در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین قم، با اشاره به ضرورت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: در این مسیر باید دقت داشت که هر معروفی امر و هر منکری نهی نشود؛ نباید این واجب الهی تنها در یک مساله خاص مانند پوشش بانوان منحصر گردد.
وی افزود: امروزه در جامعه منکراتی وجود دارد که مادر بسیاری از منکرات است که اگر جامعه از آن نهی شود، بسیاری از منکرات نیز از بین می‌رود.
امام جمعه موقت قم در ادامه سخنان خود با اشاره به خدمات امام رضا(ع) در هجرت خود از مدینه به قم گفت: یکی از اقدام های ارزشمند این امام همام در دوران امامتشان، معرفی شاخص‌های شیعه و معرفی جایگاه امامت بود.
سعیدی اضافه کرد: پس از غصب خلافت امام علی(ع)، تلاشی گسترده برای به انحراف کشاندن شیعیان و پیروان اسلام ناب شکل گرفت تا این جریان الهی از مسیر خود خارج شود. تحریف اسلام و قرآن و روایات نبی مکرم اسلام(ص) و روایت سازی و جعل حدیث ازجمله این اقدام ها بود.
وی با اشاره به رواج فرقه‌گرایی شیعه گفت: امام رضا(ع) در این عرصه تلاش بسیاری کرد و توانست جلوی این جریان های انحرافی را گرفته و خط بطلانی بر آن‌ها بکشد تا جایی که تا زمان غیبت امام زمان(عج) هیچ‌گونه فرقه جدیدی در تشیع به وجود نیامد.
وی به حدیث سلسله الذهب امام رضا(ع) در میان علما و مردم نیشابور اشاره کرد و گفت: این حدیث نشان می‌دهد که وقتی توحید که در راس همه الزامات دینی، دارای قیدی است، مشخص می‌شود که دیگر عبادات و بایسته‌های دینی نیز برای پذیرفته شدن نیازمند رعایت قیودی است.
سعیدی بابیان این‌که در زمان غیبت امام زمان(عج) انحرافاتی در عرصه‌های اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و غیره در اسلام شکل گرفت، افزود: علمای دین در دوران غیبت، تلاش کردند تا با تعیین شاخص‌های اسلام و شیعه، جلوی این انحرافات را بگیرند و امروز نیز این وظیفه بر دوش ولی‌فقیه است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف شاخص‌هایی را از اسلام و انقلاب تعیین می‌کنند تا مردم در مواجهه با مسائل و انحرافات، مسیر را گم نکرده و به انحراف نروند.
وی بابیان این‌که بعد از رحلت امام خمینی(ره) عده‌ای برآن شدند تا خط امام را به انحراف بکشند، گفت: همان‌طوری که بعد از امام علی(ع) و دیگر ائمه اطهار عده‌ای حتی از درون خانواده معصومین تلاش کردند تا اسلام ناب را از مسیر خود منحرف سازند، در دوران کنونی نیز تلاش‌های زیادی برای به انحراف کشاندن خط امام و انقلاب انجام می‌شود، ولی رهبر فرزانه انقلاب با اشراف کامل، این انحرافات را بیان می‌کنند تا اسلام و انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نشود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.