به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر یکشنبه در جلسه شورای ورزش های همگانی قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان باید بانک ها را به بحث ورزش های همگانی وارد کند و با آنها مذاکره های لازم را نیز داشته باشد تا شرکت در ورزش های همگانی با انگیزه های بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت بانک ها نباید مختص بانک خاصی باشد و همه بانک ها حمایت های مالی خود را داشته باشند.
صادقی همچنین ورزش های همگانی را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: انجام حرکت های ورزشی تاثیر بسزایی در سلامتی جسم و روح افراد جامعه دارد، از این رو هر چقدر در این امر کوشش داشته باشیم، کاملا به جا و منطقی است.
وی تصریح کرد: با توجه به این که تحرک نداشتن منشاء بسیاری از بیماری هاست، با ورزش های همگانی ضمن تامین سلامتی جامعه، زمینه موفقیت در ورزش های حرفه ای که در سطح ملی افتخاری برای کشور محسوب می شود را نیز فراهم کنیم.
وی لازمه ورزش همگانی را مدیریت همگانی دانست و گفت: تاکنون تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته ولی کافی نبوده که اداره کل ورزش و جوانان و دیگر نهادهای مسئول با برنامه های منظم تری که خواهد داشت، این مهم را تحقق خواهند بخشید.
وی اضافه کرد: ورزش همگانی چیزی است که آحاد مردم به صورت کاملا جدی در آن مشارکت دارند و باید این کار را به پیش ببریم و نگذاریم این حرکت کند و یا متوقف شود.
استاندار قم گفت: در این خصوص شهرداری با توجه به اعتبارهایی که در اختیار دارد وظایفی را نیز عهده دار است که می تواند نقش قوی تر و بهتری داشته باشد و
امیدواریم با رویکرد خاص این نهاد به توسعه اماکن ورزشی بویژه برای بانوان، بتوانیم امکانات بیشتری را ایجاد کنیم.
صادقی همچنین با اشاره به تدوین سند تحول ورزش های همگانی از سوی فدراسیون ورزش های همگانی و پیش بینی 18 طرح برای توسعه ورزش های همگانی و انتخاب قم به عنوان مرکز آزمایشی اجرای آنها افزود: دبیرخانه شورای ورزش های همگانی استان باید اجرای این طرح ها را به عنوان مصوبه این جلسه در دستور کار قرار داده و پیگیری کند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.