به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: باید استفاده از نمادها و المان ها در مناسبت های خاص بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.
وی درادامه همچنین ساماندهی 72 گلزار شهید موجود در قم را نیز یک وظیفه همگانی دانست و افزود: با توجه به فراهم بودن بودجه لازم، هم شهرداری ها و هم بخشداری ها در سطح شهرها، بخش ها و روستاها به این موضوع رسیدگی کنند.
صادقی استفاده دستگاه های اجرایی از 20درصد بودجه فرهنگی خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این بودجه می تواند بر اساس توافق میان دستگاه ها و سازمان برنامه و بودجه در بسیاری از طرح هایی که در راستای گسترش و ارتقاء فرهنگ ایثار شهادت است مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین بستر سازی برای تولید بازی های رایانه ای، فیلم و انیمیشن که بر روی نسل جوان تاثیرگذار است را نیز ازدیگر کارهای قابل انجام از طریق اعتبار فرهنگی دستگاه ها ذکر کرد و افزود: برای تحقق این کار باید یک کارگروه تخصصی تشکیل، و با همکاری صدا و سیما فعالیت های تبلغی نیز صورت گیرد.
وی با اشاره به ضرورت نامگذاری طرح های هادی روستایی به اسامی شهدا گفت: یادواره شهیدان باید در یک قالب نظم خاصی برگزار شود، و همه دستگاه های اجرایی نیر موظفند تا ضمن شناسایی شهدای مربوط به خود، از خانواده های آنها سرکشی کنند چرا که اثرگذاری خوبی را در پی دارد‌.
وی یادآور شد: در خصوص ساماندهی آرامستان های وادی السلام و بهشت رضوان که شخصیت های بزرگی از جمله شهیدان آیت الله سعیدی و نواب صفوی در آن مدفون هستند، مطابق مصوبه شورای تامین استان شهرداری موظف شد، برای سامان دهی این اماکن اقدام کند.
جمعیت ایثارگری قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های ایشان) حدود 70 هزار تن می باشد، این استان 6 هزار شهید، 11 هزار و 361 جانباز و 591 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.