رضا سلیقه با اشاره به آمار کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان قم، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۷ مرکز نگهداری کودکان بهزیستی استان قم نگهداری می‌شوند.
وی به موضوع فرزندخواندگی نیز اشاره کرد و پذیریش این خانواده را منوط به گذراندن فیلترهای مختلف دانست و افزود: حدود ۳۵۰ خانواده در استان قم متقاضی فرزند خواندگی هستند که درانتظار بررسی صلاحیت قرار دارند.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان قم، بررسی صلاحیت این خانواده کار مهم و بسیار پیچیده‌ای است، تا زمانی که شرایط خانواده مهیا شود برای پذیرش و یا سلب صلاحیت شوند پروسه زمان بری طی می‌شود که همین امر باعث شده است اقداماتی از جمله خرید و فروش فرزند را شاهد باشیم.

توجه به بعد اجتماعی خدمات بهزیستی

وی با تأکید بر بعد اجتماعی خدمات سازمان بهزیستی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در گذشته خدمات بهزیستی بیشتر در حوزه توانبخشی تمرکز داشت اما در سال‌های اخیر بعد اجتماعی و پیشگیری بهزیستی اهمیت یافته است و سازمان بهزیستی بر این موضوع تمرکز دارد.
به گفته سلیقه، بی‌توجهی به این موضوع در آینده هزینه‌های بیشتری را برای دولت و این سازمان به همراه خواهد داشت و مسائل اجتماعی اگر امروز نادیده گرفته شود در نهایت به افزایش مددجویان بهزیستی منجر خواهد شد.
وی مشکل عمده کودکان تحت سرپرستی بهزیستی را عمدتا والدین بدسرپرست دانست و تأکید کرد: در سال‌های گذشته مشکل کودکان بدسرپرست به نسبت کودکان بی‌سرپرست افزایش یافته است که با حکم مراجع قضایی و اقدام مرکز مداخله در بحران بهزیستی به مراکز نگهداری کودکان منتقل می‌شوند و در آنجا مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 976099
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.