سرهنگ پاسدار علی دستوری روز شنبه درگفت وگو با ایرنا، افزود: دراجرای این طرح پس ازانجام کارهای کارشناسی لازم، هرگروه جهادی برای سازندگی منطقه مورد نظر در مدت سه تا پنج سال اقدامات خود را آغاز می کند.
وی اضافه کرد: دراین طرح نیازهای هر منطقه به صورت کارشناسی مشخص و فعالیت گروه های جهادی آن به صورت منسجم و سازماندهی شده انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: روند مقدماتی اجرای این طرح از تابستان امسال با اعزام گروه های جهادی قم به مناطق مشخصی از استان و خارج از آن، آغاز شده است تا پس از ارزیابی های لازم و جمع بندی نتایج، دستورالعمل نهایی آن تدوین شود.
دستوری همچنین گفت: بسیج سازندگی قم برای افزایش اشتغال در مناطق محروم، توسعه آموزش و فرهنگ سازی درعرصه ایجاد مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی و تکمیلی را در دستور کار خود قرار داده است و در این زمینه از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی استان نیز استفاده گردد.
وی افزود: بسیاری از جوانان طلبه و دانشجوی قمی در قالب گروه های جهادی سازماندهی شده اند تا در زمان فراغت از تحصیل به یاری محرومان استان و سایر مناطق کشور بشتابند و با حرکت در مسیر سازندگی موجب اعتلای بیش از پیش کشور شوند.
وی بیان کرد: فعالیت های بسیج سازندگی در قالب سه هدف اساسی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و بهره مندی از نشاط آنان برای آبادانی کشور، کمک به دولت برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و ایجاد زمینه های اشتغال موقت و دائم در آن مناطق ترتیب می یابد.
بیش از سه هزار جهادگر بسیجی در قالب 75 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان، حضور دارند.
بسیج سازندگی استان قم دارای 33 گروه جهادی از میان طلبه های حوزه های علمیه، 22 گروه جهادی از میان دانشجویان دانشگاه های استان و 20 گروه جهادی از بین داوطلبان حوزه های مساجد و محلات قم است.
بسیج سازندگی با هدف محرومیت زدایی و انجام طرح های عام المنفعه در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.