به گزارش ایرنا، شهردار قم در این آیین گفت: امسال 200 طرح عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و فضای سبز با اعتبار بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در قسمت های مختلف قم با مبلغی بیش از چهار هزار میلیاد ریال به مناسبت دهه کرامت هر شب در یک منطقه از این شهر افتتاح شد.
وی افزود: طرح های خدمات شهری با هزینه یک هزار و 100 میلیارد ریال، 40 طرح فضای سبز با اعتبار 300 میلیارد ریال، پنج طرح ایمنی و آتش نشانی با هزینه 360 میلیارد ریال، پنج طرح مدیریت پسماند با هزینه 80 میلیارد ریال، هفت طرح میادین، ساماندهی مشاغل شهری، شهرک صنوف و بازارها با اعتبار 220 میلیارد ریال، یک طرح سازمان آرامستان با اعتبار 40 میلیارد ریال و هفت طرح زیباسازی با هزینه 40 میلیارد ریال از جمله این طرح بوده است.
وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته با استفاده از ظرفیت های قم و انسجامی که بین مسئولان وجود دارد، حدود 22 هزار میلیارد ریال برای استان قم بودجه در نظر گرفته شده است.
سقاییان نژاد به افتتاح بلوار آیت الله بروجردی اشاره و بیان کرد: این طرح می تواند اثرات بسیار تعیین کننده ای در مرکز شهر، شرق و غرب قم داشته باشد، طول این طرح 9 کیلومتر است که کف آن کاملا با بتون پوشیده شده است؛ 810 میلیارد ریال برای اجرای طرح و بقیه نیز هزینه تملکات مسیر شده است.
وی افزود: بلوار آیت الله بروجردی شهرک پردیسان را از حالت بن بست خارج می کند و مردم به راحتی می توانند از این مسیر به جای بلوار غدیر استفاده کنند و ترافیک بلوار غدیر کاهش می یابد.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی با بیان این که این بلوار در 2 شاخه به قسمت غرب و شرق قم متصل می شود، اضافه کرد: بلوار آیت الله بروجردی در قسمت غرب به بلوار جمهوری وصل می شود و از طریق بلوار جمهوری به بلوار یادگار امام(ره) و کمربندی امام علی(ع) در قسمت غرب متصل خواهد شد.
به گفته شهردار قم، در قسمت شرق نیز از طریق زیرگذر کریمه به بلوار شهید کریمی متصل می شود و از طریق تقاطع میدان ولی عصر(عج) که روگذرش تا مهرماه آماده می شود، به کمربندی امام علی(ع) در قسمت شرق وصل خواهد شد.
وی با بیان این که 2 مسیر دیگر پردیسان را از حالت بن بست نجات می دهد، گفت: ادامه بلوار زائر که فاز دوم انجام شد و فاز سوم در دست اقدام است و بلوار شهید آوینی نیز در دست اقدام است تا مسیر باز شود.
وی به بعضی طرح های در حال انجام اشاره کرد و افزود: بلوار فردوسی به طول 25 کیلومتر و عرض 55 متر که شرق و غرب قم را از طری کمربندی امام علی(ع) به هم متصل می کند، مشکلات ترافیکی را در مرکز شهر، شرق و غرب شهر حل می کند.
سقاییان نژاد افزود: خرید 50 دستگاه اتوبوس جدید و انعقاد قراداد برای خرید 250 دستگاه اتوبوس دیگر، نصب 10 پل عابرپیاده مکانیزه و ساماندهی ورودی شهر از طرف محورهای اراک، تهران، کاشان و جعفریه از طرح هایی است که امسال اجرایی می شود.
وی با اشاره به این که احداث 6 تقاطع غیرهمسطح در بودجه امسال پیش بینی شده است، گفت: تقاطع فردوسی - پیامبر اعظم(ص)، تقاطع میدان ولی عصر(عج)، تقاطع غیرهمسطح کیوانفر و خیابان امام(ره)، تقاطع بلوار شهدای روحانیت و علی بن موسی الرضا(ع)، تقاطع و زیرگذر امینی بیات که تملکات شروع شده و تقاطع صدوق که امیدواریم امسال به ثمر بنشیند.
وی افزود: امسال احداث خیابان کارگر، تملک فاز پنجم عماریاسر با اعتبار 800 میلیارد ریال، خیابان شهدای برقه ای، ادامه بلوار زائر تا شهرک پردیسان و شهید آوینی و پردیسان در دستور کار است.
شهردار قم همچنین گفت: احداث شهر بازی بزرگ در بلوار غدیر، شهر بازی در تقاطع 72 تن، بهره برداری از فاز نخست باغ پرندگان تا پایان شهریور و فاز دوم تا پایان امسال، احداث دریاچه مصنوعی بوستان غدیر، هشت مجموعه فرهنگی ورزشی در مناطق هشت گانه با زیربنای بیش از 2 هزار و 500 مترمربع برای پرکردن اوقات فراغت جوانان، احداث پارک بزرگ جنگلی به وسعت یک هزار هکتار که از جنوب دانشگاه مفید آغاز و به سمت کوه خضر و مسجد جمکران ادامه می یابد و پارک جنگلی به وسعت 400 متر در بلوار آیت الله بروجردی از دیگر طرح های در دست اقدام است.
وی گفت: در تلاش هستیم طرح مترو نیز به طول 5.2 کیلومتر آماده بهره برداری شود؛ 25 درصد سطح قرارداد واگن هایی که برای شهرهای تبریز و شیراز در نظر گرفته شده افزایش یافته است که در قرارداد اولیه اسم استان قم هم بوده ولی در هیات دولت مطرح نشده است.
وی افزود: اگر برای استان قم نیز تصویب شود هفت رام قطار به این استان با قیمت سال های 91 و 92 واگذار می شود که می تواند بسیار باارزش باشد.
طرح متروی قم نیز قرار است غربی ترین نقطه شهر را به شرقی ترین نقطه متصل کند، خط A مترو قم 14.8 کیلومتر است و دارای 14 ایستگاه شامل ایستگاه های جمکران، میدان بقیه الله، میدان ولیعصر(عج)، زاویه، میدان پلیس، شهید روحانی، چهل اختران، خیابان عماریاسر، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان مطهری، میدان کشاورز و قلعه کامکار می باشد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.