مریم سادات پناهنده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: سنجش سلامت کودکان در10 پایگاه شهری و 2 پایگاه سیار که مناطق و روستاها را پوشش می دهد، اجرا می شود و والدین می توانند به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت مراجعه کنند و با ثبت نام اولیه، منتظر نوبت فرزندان خود برای سنجش باشند.
وی بابیان این که متولدان نیمه دوم سال 1390 و نیمه اول سال 91 واجد شرایط ثبت نام در پایه اول هستند، اضافه کرد: سنجش دانش آموزان واجد شرایط برای پایه اول از اواخر خردادماه آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد و امیدواریم سنجش همه کودکان تا پایان مرداد به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: سناد که سامانه ثبت نام دانش آموزی کشور است،قرار است برای کلاس بندی و ساماندهی بهتر دانش آموزان اول مهر بسته شود که امیدواریم خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان به موقع مراجعه نمایند.
پناهنده ادامه داد: سال گذشته بیش از 25 هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی تحصیل می کردند و پیش بینی می شود امسال به حدود 30 هزار تن برسد
به گفته وی، در سال تحصیلی آینده در مجموع 140 هزار تن در دوره ابتدایی در 621 باب مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی و در قالب بیش از چهار هزار کلاس درس تحصیل خواهند نمود.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل این که قم استان شهر است و تراکم جمعیت درآن زیاد می باشد، 80 درصد مدارس ابتدایی 2 شیفته هستند.
معاون آموزش و پرورش قم با اشاره به این که در سال تحصیلی آینده پنج هزار فرهنگی در مقطع ابتدایی تدریس خواهند کرد، بیان کرد: مهرماه امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود و با تدابیری که اندیشیده شده به شیوه های مختلف از جمله از طریق جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، کمبودها برطرف شده است.
وی با بیان این که پس از افزوده شدن پایه ششم به دوره ابتدایی از سال 91 قدری از نظر فضا کمبود پیش آمد، ادامه داد: با فعالیت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران مدرسه ساز، واحدهای آموزشی زیادی برای دوره ابتدایی افتتاح شد.
وی افزود: هر چند که سرعت مدرسه سازی کمتر از سرعت رشد جمعیت دانش آموزی است، سعی کرده ایم کمبودها را جبران نماییم و برای سال تحصیلی جدید نیز 2 واحد آموزشی در شهرک پردیسان قم افتتاح خواهد شد.
در سال تحصیلی گذشته، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی تحصیل می کردند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.