به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد رضا طلایی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: طی این مدت بالغ بر 70 مورد قلع و قمع به استناد تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفته و بالغ بر 50 مورد نیز اجرای حکم داشتیم.
وی ادامه داد: این در حالیست که طی چند سال گذشته همیشه اجرای حکم نسبت به تبصره 2 بیشتر بوده است که عملا در حال حاضر این آمار برعکس شده و این نشان می دهد که سیاست سازمان مبنی بر پیشگیری از تخلف است.
وی با اشاره به این که آگاهی مردم نسبت به قوانین حفظ کاربری اراضی کشاورزی بالا رفته است، گفت: جلسات متعدد و منظمی با بخشداران، شوراها و دهیاری ها در خصوص حفظ کاربری اراضی کشاورزی برگزار و همین مساله باعث شده که مردم از عواقب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی مطلع شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در ادامه گفت: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اولویت ما برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی در استان است.
طلایی اظهار داشت: طی چند سال اخیر اقدام های بسیار خوبی در خصوص حفظ کاربری اراضی کشاورزی در استان قم صورت گرفته که از آن جمله می توان به استقرار سامانه 131 اشاره کرد که از طریق این سامانه به صورت شبانه روزی گزارش های مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی را دریافت و در اسرع وقت نسبت به بررسی و جلوگیری از بروز تخلف اقدام می نماییم.
وی افزود: در حال حاضر 4 گشت اختصاصی حفظ کاربری اراضی کشاورزی در استان قم فعال است که به صورت روزانه و حتی روزهای تعطیل در کل مناطق تحت پوشش اقدام به گشت زنی می نمایند و با نظارت دقیق از هر گونه تخلف در حوزه تغییر کابری اراضی کشاورزی جلوگیری می کنند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی نیز همکاری بسیار خوب و قابل تقدیری با ما دارد و در صورت انجام هرگونه تخلف بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدام های لازم صورت می گیرد.
در بخش کشاورزی کل اراضی قابل کشت استان قم معادل 104 هزار و 730 هکتار است که این رقم 46 صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ مجموع کشت سبز استان قم شامل 20 هزار هکتار باغ و 42 هزار هکتار زراعت شامل 17 هزار و 531 هکتار کشت جو، پنج هزار و 675 هکتار کشت گندم آبی، 2 هزار و 346 هکتار کشت کلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی جات اختصاص یافته است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 745 هزار تن شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 208 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.