در این مطلب می خوانیم:
هنرمندان صنایع دستی قم در شهری که شاهراه 17 استان کشور است از نداشتن مکانی مناسب برای عرضه تولیدات خود رنج می برند.
« 75 رشته» طبق آخرین آمار هم اکنون در شهر قم بیش از فرصت شغلی «15 هزار » فرصت شغلی ایجاد می کند اما رنج ناتمام هنرمندان صنایع دستی قم از عدم تعامل مدیران برنامه ریز و تصمیم گیرنده این شهر سرچشمه می گیرد فقط کافی است اندکی پای حرف یکی از آنان بنشیند تا بدانید که از اوضاع جاری، چقدر دل پری دارند.
زهرا عباسی یکی از زنان هنرمند کارآفرین این شهر است که وی به بیش از 130 نوع رشته سوزن دوزی تبحر و تسلط دارد همچنین یکی از کارآفرینان برجسته این شهر محسوب می شود، اما از عدم همکاری و توجه مدیران به فعلان صنایع دستی بسیار گلایه دارد.
وی که در اثر مراجعه فراوان به ارگان ها و نهادها از بی مهری ها و بی توجهی ها خسته است می گوید: آرزوی هنرمندان این شهر ایجاد یک بازار چه صنایع دستی است که بی دغدغه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند، اما گویی این عنوان زیبا فقط توسط مدیران بیان می شود و در عمل ما هنرمندان همچنان سرگردان هستیم.
وی می گوید: با وضعیت پیش آمده متاسفانه انگیزه هنرمندان بسیار پایین آمده است و هیچ حمایتی از آنان صورت نمی گیرد که دراین زمینه مشکلات بانوان فعال دراین عرصه به مراتب بزرگ تر است.
آنگونه که پیداست مشکل 15 هزار هنرمند صنایع دستی تنها به عملکرد اداره کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری قم باز نمی گردد، چرا که این اداره کل به تنهایی قادر نیست این مسئله را برطرف کند ، مهمترین علتی که می توان برایش عنوان کرد این است که میراث فرهنگی دراین زمینه هر تصمیمی اتخاذ کند نیازمند حمایت دیگر سازمان ها و ارگان است از شورای اسلامی شهرگرفته تا استانداری ، شهرداری ، اداره کل راه آهن و حتی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز باید دغدغه مند وارد این عرصه شوند و با تعامل و همکاری مشکلات هنرمندان صنایع دستی این شهر را برطرف کنند.
منبع: روزنامه شاخه سبز قم
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.