به گزارش ایرنا، حضور خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت در مصلای قدس بسیار چشمگیر بود و پرچم سبز حرم کریمه اهل بیت (ع) در مقابل جایگاه خطیب، چشم نمازگزاران را نوازش می داد.

**بیان فضایل حضرت معصومه (س) و مدیحه سرایی در وصف این بانوی کرامت از دیگر جلوه های آیین نماز جمعه این هفته قم بود که با همخوانی نمازگزاران فضای معنوی خاصی را به مصلای قدس بخشید.

** معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در نماز جمعه این هفته شهر قم با اشاره به برکات فراوان دهه کرامت برای مردم ایران گفت: دهه کرامت این برکت را دارد که در آن اوج محبت مردم و جامعه اسلامی نسبت به ساحت اهل بیت(ع) بیش از پیش نمایان می شود.حجت الاسلام صفر فلاح زاده افزود: دهه کرامت بهترین فرصت برای ابراز محبت به ساحت معصومین (ع) است و در این ایام زمینه های خوبی برای نشان دادن اوج ارادت و عشق مردم نسبت به اهل بیت (ع)، فراهم می گردد.از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است. در دهه کرامت 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ریزبرنامه دینی، علمی و فرهنگی در حرم حضرت معصومه(س) درحال برگزاری است.

** همچنین آیت الله محمد سعیدی خطیب نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی به فرمان رهبر معظم انقلاب، گفت: معظم له بر اساس تدابیر حکیمانه خود در این شرایط جنگ اقتصادی دشمن از همه ظرفیت ها برای کمک به دولت استفاده می کنند. وی افزود: امید است با تشکیل جلسه های این شورا و شکستن کلیشه های رایج، اقدامات عملی و محکمی برای ساماندهی بازار پولی و بانکی کشور و همچنین مدیریت وضعیت ارز انجام شود شرایط اقتصادی مردم بهبود یابد.

**یکی دیگر از جلوه های نماز جمعه این هفته قم، حضور احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی میان نمازگزارن و پاسخ گویی به سئوالات ایشان بود.
امروز پس از اتمام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای قدس این شهر، امیر آبادی به میان نمازگزاران رفت و به سئوالات حاضران در بخش های مختلف پاسخ گفت.

**معاون فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در نماز جمعه این هفته قم گفت: انجام مناسک حج از مهمترین ارکان مورد تاکید دین اسلام است که فضایل عظیمی در دنیا و آخرت به همراه دارد. حجت الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی افزود: انجام حج از عبادات بسیار مهم و ارزشمند در معارف اسلامی است که بر اساس روایات معصومین (ع) به عنوان یکی از پنج پایه اصلی دین برشمرده شده است.امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی در قالب 583 کاروان در مناسک حج ابراهیمی شرکت می کنند.

**اجرای برنامه تریبون آزاد به منظور گفت و گوی آزاد بین اقشار مختلف مردم توسط صدا و سیمای مرکز نور از دیگر جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.

** برگزار نمایشگاه های فرهنگی متنوع و اجرای مسابقات کتابخوانی از دیگر جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود که مورد استقبال نمازگزاران حاضر در مصلای قدس قرار گرفت.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.