به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، با بیان این که شورای هماهنگی اقتصادی به منظور رویارویی با شرارت اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران تشکیل شد، افزود: رهبر معظم انقلاب برخلاف عرف رایج به میدان آمده اند و سران قوا و مسئولان اقتصادی کشور را دور هم جمع کردند و تاکنون این شورا جلسه های موثری را برگزار کرده است.
وی گفت: امید است با تشکیل جلسه های این شورا و شکستن کلیشه های رایج، اقدامات عملی و محکمی برای ساماندهی بازار پولی و بانکی کشور و همچنین مدیریت وضعیت ارز انجام شود.
وی ادامه داد: رهبری به صحنه آمدند تا مسئولان متوجه شوند برای حل مشکلات اقتصادی کشور نباید به وعده های واهی بیگانگان دل بست بلکه در این شرایط لازم است با پرهیز از پشت میز نشینی و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی که پیاده نظام دشمن در این جنگ اقتصادی هستند، توطئه دشمنان را خنثی کنند.
سعیدی با اشاره به این که مردم خواهان مقابله قاطع با مفسدان اقتصادی هستند، گفت: مفسدان اقتصادی سرمایه های ملی را به تاراج می برند و لازم است برخورد با آنان بدون هیچ گونه نرمشی صورت گیرد.
وی افزود: در عرصه بین المللی هم رهبر معظم انقلاب به میدان آمده اند و با اعزام مشاور خود به کشور روسیه، از جایگاهشان در منطقه و جهان برای آسان شدن کار دولت و دستگاه دیپلماسی کشور بهره بردند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب این حضور در صحنه را با هدف تلاش حداکثری برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمک به مردم در این شرایط جنگ اقتصادی و همچنین تکمیل کار دولت انجام دادند.
خطیب جمعه قم گفت: در شرایطی که رهبری نظام در طی مدت کوتاه شخصا به میدان آمده اند تا چرخ حرکت دولت را تندتر کنند، لازم است همه مسئولان نظام به میدان بیایند و خارج از کلیشه ها با مفسدان برخورد و برای کاهش آثار فشارهای اقتصادی دشمن بر مردم تلاش کنند.
وی افزود: در این شرایط لازم است چنانچه بین مسئولان اشخاص ناکارآمد و مغرضی وجود دارد، سریع برکنار شوند و به جای آنان از مدیران لایق، کارآمد و جهادی فارغ از هرگونه خط و جریان سیاسی، استفاده گردد.
وی در ادامه همچنین با اشاره به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب، گفت: معظم له در این دیدار حج را مظهر آمیختگی دیانت و سیاست دانستند و بر اجرای دقیق این مراسم عبادی و سیاسی تاکید کردند و فرمودند کسی حق ندارد مانع اجرای این آیین الهی شود که این کار مصداق بستن راه خدا است.
سعیدی به مساله فلسطین نیز اشاره کرد و بیان داشت: عده ای برای منافع خود در موضوع فلسطین با آمریکا هم پیمان شدند و سخن از معامله قرن به میان می آورند اما بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ این معامله محقق نخواهد شد و قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت این کشور اسلامی باقی می ماند.
وی در ادامه با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت، بیان کرد: این برنامه نخستین بار توسط آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در سال های گذشته به اجرا درآمد و اکنون به برنامه های گسترده در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: هدف از برنامه های دهه کرامت، نشان دادن سبک زندگی اهل بیت (ع)، تاکید بر زیارت این بزرگواران، ابراز عشق و ارادت مردم نسبت به ایشان و اعلام برائت از دشمنان معصومین (ع) است.
از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است. در دهه کرامت 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ریزبرنامه دینی، علمی و فرهنگی در حرم حضرت معصومه(س) درحال برگزاری است.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم پرهیز از قرار دادن مهریه های سنگین و نجومی در امر ازدواج اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اکنون سه هزار زندانی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های کشور به سر می برند که این مساله اهمیت و لزوم الگوگیری از سنت های اهل بیت (ع) و ترویج ازدواج آسان را دوچندان می کند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.