حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در اسلام به شادی و نشاط بسیار توجه شده و دهه کرامت بهترین فرصتی است که کارگزارن نظام و مبلغان دینی می توانند در آن الگوی برگزاری جشن های سالم و به دور از گناه را به مردم ارائه دهند.
وی با اشاره به این که در دهه کرامت باید سراسر کشور محفل جشن و شادی اهل بیت (ع) باشد، افزود: شادی و نشاطی که اسلام به دنبال آن است موجب آسایش روح و پاکی جامعه از زشتی ها می شود، بنابراین هر اقدامی که در این زمینه صورت گیرد به نفع همه اقشار جامعه است.
وی ادامه داد: مردم ایران عاشق اهل بیت (ع) هستند و برای برگزاری مجالس مرتبط با غم و شادی ایشان کم نمی گذارند، اما در خصوص برگزاری مجالس شادی معصومین (ع) لازم است که زمینه حضور مردم در این صحنه توسط کارگزاران نظام بیش از پیش فراهم شود و مبلغان دینی، مردم را به انجام این کار تشویق کنند.
کرمی پور گفت: در ایام دهه کرامت باید سفره های نذری و مراسم های جشن اهل بیت (ع) در تمامی شهرها و مناطق مختلف کشور برپا باشد و فضای ایران اسلامی شاد و بانشاط گردد.
وی بیان کرد: در این میان شهر قم که پایگاه انقلاب اسلامی است و حرم کریمه اهل بیت (ع) در آن قرار دارد، باید الگوی سایر مناطق باشد و مردم آن به شکلی پرشورتر و گسترده تر از حالت کنونی، ایام دهه کرامت را جشن بگیرند.
وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان در دهه کرامت باید مانند جشن نیمه شعبان به تزیین شهرها بپردازند و هر کس با هر سطح توانی که دارد برای شکوه بخشیدن به ایام شادی اهل بیت (ع) تلاش کند.
از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است. در دهه کرامت 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ریزبرنامه دینی، علمی و فرهنگی در حرم حضرت معصومه(س) درحال اجرایی برگزاری است.
حضرت معصومه(س) روز اول ذی القعده سال 173 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. پدر بزرگوارش امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (ع) و مادر مکرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.