به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری قم روز چهارشنبه اعلام کرد که آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس مرکز حراست وزارت کشور افزود: مسؤلان نظام مقدس جمهوری اسلامی با هوشیاری، هم دستی و وحدت در برابر توطئه های دشمنان ایستاده اند.
وی در ادامه، بازرسی و حراست از نظام اسلامی را ماموریت خطیر الهی عنوان و بر لزوم توجه به این جایگاه مهم تاکید کرد.
وی با اشاره به نقش و اهمیت مراقبت و نظارت در آموزه های دینی، انسان را موجودی نیازمند حراست دانست و تصریح کرد: خداوند متعال به فرشتگان هم به عنوان ماموران حراست، ماموریت تکریم مخلوقات را داده است.
امام جمعه موقت قم به نقش مهم مجموعه های حراستی در تضمین سلامت دستگاه های اداری اشاره و خاطرنشان کرد: سلامت دستگاه ها و مسئولان یکی از مطالبات الهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سعیدی با بیان این که حراست نقش داور را دارد افزود: به نفع مجموعه است که تشویق کار خوب و پیشگیری از کار بد به عنوان دو کار برجسته مد نظر حراست باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و بیان چهره به چهره خدمات به مردم از سوی مسؤلان گفت: بیان خدمات و گزارش دهی به مردم موجب اعتماد و اطمینان بخشی در جامعه می شود.
وی با بیان این که مردم نارسایی ها و مشکلات را تحمل خواهند کرد افزود: ولی مسؤلان باید تلاش مضاعف برای رفع مشکلات و کاستی ها داشته باشند.
محمد ابراهیم شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت کشور نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام وزیر کشور و ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدام های این مرکز، فراهم ساختن محیطی سالم، با آرامش و عاری از هر گونه دغدغه خاطر را مهم ترین ماموریت کاری حراست وزارت کشور و دستگاه های دولتی برشمرد.

** حراست دستگاه های اجرایی نقش اساسی در صیانت از حقوق مردم دارند
استاندار قم نیز در دیدار رئیس مرکز حراست وزارت کشور گفت: حراست دستگاه های اجرایی نقش اساسی در صیانت از حقوق مردم دارند.
سید مهدی صادقی با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی توسط دولت تدبیر و امید اظهار داشت: احقاق حقوق مردم در اداره های دولتی که بخشی از این منشور می باشد، نیازمند عزم جدی و اراده مدیران و کارمندان دولت است.
وی افزود: باید بازخورد خدمات قابل ارائه در اداره های دولتی از مردم گرفته و برای اصلاح نقاط ضعف تلاش شود.
استاندار قم همچنین وظیفه اداره حراست دستگاه ها در کاهش تخلفات اداری را مورد توجه قرار داد و افزود: ارائه راهنمایی و مشاوره به کارکنان در فضای صمیمی و دوستانه می تواند به ارتقاء‌ خدمت رسانی و کاهش مشکلات حقوقی منجر شود.
شوشتری رئیس مرکز حراست وزارت کشور نیز در این جلسه، صیانت از حقوق مردم را از سیاست های مهم وزارت کشور عنوان کرد و گفت: اداره کل حراست استانداری ها بازوی اجرایی وزارت کشور در تحقق این سیاست ها هستند.
دیدار با معاونان استاندار قم و بررسی روند انجام ماموریت های کاری در حوزه حراست از دیگر برنامه های رئیس مرکز حراست وزارت کشور در سفر به قم می باشد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.