به گزارش ایرنا، بهزاد رادمنش عصر سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن جلسه های معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری این استان، اظهار داشت: هم اکنون در بحث نان مشکلات عدیده ای در استان و کشور وجود دارد.
وی با اشاره به این که قیمت آرد به عنوان عامل تعیین کننده قیمت نان ثابت بوده است، افزود: سایر مولفه های تعیین کننده قیمت نان از جمله دستمزد کارگران، آب، برق، گاز، عوارض شهرداری، مالیات و بیمه بین 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی اذعان داشت: اگر دولت طی سال های گذشته متناسب با سایر کالاها قیمت نان را نیز سالانه 10 درصد افزایش می داد، اکنون نانوایان با مشکل مواجه نبودند.
مدیرکل شرکت غله قم گفت: تثبیت قیمت نان به نوعی موجب بی انگیزگی در نزد نانوایان برای تهیه و پخت نان با کیفیت شده و آنها وزن چانه های نان را کاهش داده اند، در حالی که هیج نظارتی نیز بر آنها صورت نمی گیرد.
در حال حاضر 900 نانوایی در سطح قم فعالیت می کند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کند و بقیه نانوایی های آزاد پز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.
رادمنش افزود: در خردادماه امسال فرایند انتقال دانه های روغنی کلزا که توسط کشاورزان استان با تلاش های فراوان تولید و توسط دولت خرید تضمینی شده بود، برای نقل و انتقال به کارخانه های خارج از استان دچار مشکل شد، و برغم همکاری های بسیار ناچیز در سطح استان، انتقال دانه های روغنی انجام شد.
شرکت غله و خدمات بازرگانی قم برای اجرای طرح خرید تضمینی دانه های روغنی در سال جاری 2 مرکز خرید را در سطح استان دایر کرد و از 20 اردیبهشت ماه سال جاری 1405 تن دانه های روغنی کلزا را از بهره برداران منطقه خریداری کرد.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری مجدانه افزایش قیمت نان، افزود: گزارش هایی در رابطه با این موضوع تهیه و جمع بندی آن برای معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده است.
همچنین در این جلسه نگرانی اتحادیه نانوایان قم در خصوص قطعی مکرر برق مطرح شد و مجید آوری فرد مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری قم با اشاره به تصمیم گرفته شده در آخرین جلسه ستاد مدیریت بحران استان افزود: مطابق مصوبه این ستاد روزانه 2 ساعت قطعی واحدهای مسکونی و فروشگاه ها اجتناب ناپذیر است و برق واحدهای صنعتی نیز فقط بین ساعت 13 تا 17 قطع خواهد شد و اگر غیر از این باشد مراتب باید جهت تذکر به شرکت توزیع نیروی برق اعلام شود.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.