دراین یاددشت آمده است: ساعت 3 بعداز ظهر یا 1 و یا هر ساعت دیگر ،فرقی نمی ندارد در شمال کشور باشی یا در کویر مرکزی و حتی شهری به نام قم ! به سادگی و یکباره برق منطقه به مدت 2 ساعت بدون اطلاع قبلی قطع می شود، خواه در آپارتمان چند طبقه باشی که در آن صورت آب ساختمان نیز قطع می شود و خواه در منزل ویلایی که در هر صورت یاده و خاطره 40 سال پیش زنده می شود، خواه مریض درخانه باشی که نیاز به استفاده از دستگاه اکسیژن دارد و خواه در دفتر خصوصی خود مجبور و ملزم به کار با دستگاه های برقی باشی ، همه جا یکباره تاریک می شود حتی تونلی که در اعمال زمین برای عبور و مرور ماشین ها ساخته شده درآن تایم بدون هواکش و دستگاه خنک کننده و درتاریکی محض به سر می برد و این حجم - شگفتی جای تامل و تاثر دارد.
درتولید نیروی برق که برای به کار انداختن ژنراتورها از سوخت گاز یا گازوئیل یا سایر سوخت ها استفاده می شود و گاهی سلامت افراد در همجواری کابل های فشار قوی تهدید می شود و طعم تلخی را شاهد هستیم که مدارس ، ادارات و حتی منازل و واحدهای آپارتمانی می توانند با استفاده از مولد خورشیدی به تامین نیروی برق مصرفی بشتابند تا آنجا که با فروش مابقی و مازاد این برق ها به وزارت نیرو و شرکت توانیر حتی به درآمدزایی هم دست یابند چرا که استانی مانند استان قم که در سمت کویر مرکزی قرار دارد می تواند ازاین انرژی ارزانی داده شده به بهترین نحو ممکن استفاده بهینه داشته باشد.
هرچند درمورد استفاده بهینه از انرژی برق ، می توان از دستگاه های مولد انرژی خورشیدی استفاده کرد که هم از آلودگی جلوگیری می کند و هم مقرون به صرفه است اما هنوز از این ایده فاصله داریم چرا که می دانیم مشکل هزینه های اولیه این مولدها بسی بالاتر ست اما می توان با صرفه جویی های بعدی در مدت کوتاهی جواب دهد و شاهد این اوضاع نباشیم.
اینجا قم است در شمال کشور باشی یا درکویر مرکزی و حتی شهری به نام قم ! به سادگی و یکباره برق منطقه به مدت 2 ساعت 'بدون اطلاع قبلی' قطع می شود.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.