به گزارش ایرنا، مهدی آهنین پنجه روز شنبه در جلسه میز خدمت قم دراداره کل امور مالیاتی این استان، اظهار داشت: همه دستگاه ها باید امکانات و تجهیزات لازم برای این کار را تهیه و نصب نمایند.
وی با بیان اینکه برای احداث هر کیلو وات برق از طریق انرژی خورشیدی به 55میلیون ریال اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر برخی دستگاه های دولتی مانند شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز به سیستم برق خورشیدی مجهز شدند و این امکان برای مشترکان خانگی و تجاری نیز وجود دارد.
آهنین پنجه با انتقاد از عملکرد اداره کل امور مالیاتی در حوزه مدیریت مصرف بواسطه استفاده از کولرهای گازی متعدد و لامپ های پر مصرف اصلاح شیوه مصرف انرژی از سوی این مجموعه را مورد تاکید قرار داد، و گفت: در حالی که بیشتر دستگاه های اجرایی با انعقاد تفاهم نامه در زمینه کاهش مصرف و تولید بخشی از برق مورد نیاز خود، با شرکت برق تعامل خوبی دارند، امورمالیاتی این تفاهم نامه که مشمول اعمال تخفیف در بهای برق مصرفی است، را امضاء نکرده است.

** مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات استانداری نیز با ابراز رضایتمندی خود از همکاری امورمالیاتی با حوزه فن آوری اطلاعات گفت: برغم آنکه سامانه امور مالیاتی به صورت متمرکز بوده و تنها از طریق وزارت اقتصاد و امور دارایی در دسترس است، اما این مجموعه در ارایه پاسخ به استعلام احراز هویت مودیان مالیاتی همکاری خوبی با دفتر فن آوری استانداری دارد.
اکرم روح پرور همچنین اذعان داشت: برای تحقق الکترونیکی کردن فرایند خدمات مالیاتی و حذف حضور فیزیکی مردم برای دریافت خدمت، غیر متمرکز کردن سامانه مالیاتی و امکان دسترسی به آن از داخل استان ضروری است.

** مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد استانداری نیز با اشاره به اینکه میز خدمت ایجاد شده با هیچ یک از موارد مندرج در دستورالعمل تکریم ارباب رجوع ارایه شده توسط دولت در سال 93مطابقت ندارد، گفت: اگر حتی چند مورد از این آیتم ها با میز شکل گرفته قابل تطبیق بود،ارزیابی مثبت از آن امکان داشت.
عزیزالله قربانی در عین حال با اذعان به بالا بودن شکایت ها و اعتراض های مودیان از تعرفه های مالیاتی افزود: پاسخگویی و رسیدگی به این شکایت ها به نحو مطلوبی انجام می گیرد‌، که از نکته های مثبت عملکرد دستگاه یاد شده به شمار می رود.

** معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با اشاره به متنوع بودن خدمات قابل ارایه در اداره کل مالیاتی استان، گفت: در این مجموعه هر حوزه برای خود به صورت مستقل و جداگانه میز خدمتی را تشکیل داده است.
رضا رحمتی افزود: ایجاد میز خدمت با رویکرد مشاوره و اطلاع رسانی از مواردی است که در دستور العمل ابلاغی دولت تاکید شده و ما در این رابطه حاضر به همکاری کارشناسانه با حوزه مالیات هستیم.

** معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی قم نیز برون سپاری بخشی از خدمات، بویژه تنظیم اظهارنامه های مودیان را از تحول های بوجود آمده در امور مالیاتی استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ذکر کرد، و گفت: در حالی که در سال 92روزانه بالغ بر 10هزار مراجعه مردمی برای پر کردن اظهارنامه داشتیم، بدون گرفتن مجوز از وزارت اقتصاد و تنها با مسئولیت خودمان امر تنظیم اظهارنامه های مذکور را به دفاتر پیشخوان دولت منتقل کردیم.
حسین بهشتی افزود: هم اکنون روزانه یکهزار مراجعه حضوری به اداره کل مالیاتی استان انجام می گیرد، که امیدواریم با عملیاتی شدن طرح سیستمی کردن فعالیت ها و خدمات مالیاتی در کشور و استان از ابتدای سال 98، شاهد کاهش قابل توجه مراجعه ها و ارایه خدمات فیزیکی باشیم.
استاندار قم بر اساس بخش نامه و منشور تکریم ارباب رجوع دولت مصوب سال ۹۳، هیاتی متشکل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران کل دفاتر اموراجتماعی، ارزشیابی، فن آوری اطلاعات، روابط عمومی و شرکت توزیع نیروی برق را به منظور بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در موضوع میز خدمت، مدیریت مصرف و فن آوری اطلاعات تعیین کرده و این گروه هفته گذشته در نخستین مرحله از اداره کل تامین اجتماعی و امروز نیز از اداره کل مالیاتی بازدید و از نزدیک نحوه ارایه خدمت آنها را مورد ارزیابی قرار دادند.
۷۴۰۳/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.