به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد محسن دعایی عصر پنجشنبه در «اجتماع مردمی حافظان حریم و خانواده» در قم افزود: امروز دشمنان اسلام و انقلاب همچون زمان واقعه گوهرشاد با هجمه به عفاف و حجاب به دنبال اهداف شوم خود هستند.
وی با بیان این که دشمنان در یک حرکت نرم و آهسته می خواهند عفت و حیا در جامعه را از میان بردارند، بر ضرورت مقابله با این توطئه دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمنان از این طریق به دنبال تسلط بر ایران اسلامی هستند و به جای بمب و موشک، توسعه بی عفتی در جامعه را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی با بیان این که بیش از 600 روایت از ائمه اطهار(ع) در باب عفاف و حجاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز زنان مومن و انقلابی باید در برابر این توطئه مستکبران ایستادگی کنند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بانوان نیز در این مراسم با بیان این که امروز ملت های مسلمان در تبعیت از انقلاب اسلامی در برابر مستکبران جهانی بپا خاسته اند، اظهار داشت: همه باید به گونه ای رفتار کنند که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشند و یکی از مهمترین اقدام ها، جهاد برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه است.
کبری خزعلی با اشاره به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در مکتب والای اسلام، خاطرنشان کرد: حادثه گوهرشاد نشان دهنده اوج پایبندی ملت غیور ایران اسلامی به مساله حجاب و ایستادگی در برابر توطئه های شوم دشمنان است.
در پایان این مراسم که با حضور عده زیادی از بانوان مومن قمی در مصلای قدس ترتیب یافت، بیانیه ای نیز قرائت شد و با تکبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت.
در 21 تیرماه 1314 مردم مشهد در اعتراض به قانون ممنوعیت حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و این تحصن به شدت سرکوب و شمار زیادی کشته و زخمی شدند. شورای فرهنگ عمومی کشور این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده است.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.