به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز پنجشنبه در جلسه مشترک شهردار و مسئولان شهر نبطیه لبنان با مسئولان شهرک صنعتی شکوهیه قم ؛ با بیان اینکه هم اکنون محصولات تولیدی قم به 40 کشور و در 70 گروه کالایی صادر می شود تاکید کرد: از جمله ویژگی های واحدهای صنعتی استان، دارا بودن واحدهای پژوهشی و تولید متناسب با بازار هدف است.
وی ادامه داد: در صورتی که لیست نیازمندیهای صنعتی لبنان به قم ارائه شود، از تمام ظرفیت های تولیدی استان برای تامین این نیازمندی ها استفاده و اگر امکان تولید آن محصول در قم وجود نداشته باشد از ظرفیت سایر مناطق کشور برای تامین این نیازمندی ها استفاده می کنیم.

** نماینده شرکت شهرک صنعتی قم در شهرک شکوهیه، نیز در این دیدار با بیان اینکه این شهرک جزء 10 شهرک صنعتی کشور است گفت: شهرک با حدود یک هزار و 500 هکتار وسعت دارای یک هزار و 270 واحد دارای مجوز
فعالیت است که ازاین تعداد 800 واحد در حال فعالیت و مابقی نیز در حال ساخت می باشد.
نبی الله آمره ای با بیان اینکه ارتباطات بسیار خوبی بین واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک شکوهیه با کشورهای آسیایی و اروپایی ایجاد شده است تاکید کرد:عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه، آذربایجان، آلمان، ایتالیا و ارمنستان کشورهایی است که محصولات تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه به آنها صادر می شود.
وی با اشاره به سرمایه گذارای سرمایه گذارانی از کره و ترکیه در شهر صنعتی شکوهیه ادامه داد: صنایع غذایی، بهداشتی، نساجی، شیمیایی، فلزی، الکترونیکی و همچنین صنایع ساختمان سازی از جمله صنایع است که در این زمینه ها واحدهای برجسته صنعتی در این شهرک فعالیت می کنند.
آمره ای، توانمندی در تولید بر اساس نیاز بازارهای هدف را از جمله ویژگی های این شهرک صنعتی دانست و ادامه داد: بیشتر واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک دارای واحدهای تحقیق و پژوهشی هستند و بر اساس فناوری های روز دنیا در حال تولید محصول هستند که می توانند بر اساس نیازهای لبنان، محصولات مورد نیاز را تولید کنند.

** مسئول فعالیت شهرداری های حزب الله درجنوب لبنان با بیا اینکه لبنانی ها به ایران تعلق قلبی دارند گفت: علاقه ما گسترش همکاری های صنعتی و تولیدی با جمهوری اسلامی در تمام زمینه هاست.
حاتم حرب همچنین بانامناسب بودن سطح روابط اقتصادی میان قم ولبنان ادامه داد: درسال های اخیرکه وزیربازرگانی و صنعت و معدن لبنان از حزب الله انتخاب شده جای تعجب است که چرا روابط اقتصادی میان این 2 کشور در سطح مطلوبی نبوده است.
وی با تاکید بر ارتقای سطح همکاری صنعتی و تولیدی میان قم و نبطیه افزود: پیگیری لازم برای گسترش روابط صنعت لبنان با صنایع ایران را انجام خواهیم داد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ، شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.
به گزارش ایرنا، برگزاری هفته فرهنگی قم که در اواخر اردیبهشت ماه امسال در نبطیه لبنان برگزار شد، فصل جدیدی از روابط فرهنگی و اقتصادی میان قم و نبطیه را آغاز کرد. با گذشته حدود 2 ماه از برگزاری این نمایشگاه، تاکنون چندین جلسه در قم و نبطیه برای استمرار و گسترش روابط میان 2 شهر مهم برگزار شد که سفر شهردار و رئیس شورای شهر نبطیه قم و همچنین مسئول شهرداران حزب الله در جنوب لبنان گام عملی دیگری در تعمیق این روابط است.
مسئولان شهر نبطیه لبنان عصر چهارشنبه در نخستین روز سفر خود به قم با تولیت مسجد جمکران دیدار کردند.
دیدار با استاندار قم و بازدید از پروژه های عمرانی و کارگاه های تولیدی صنایع دستی از دیگر برنامه های این هیات لبنانی می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.